لیگ جهانی کاراته وان| دانش‌آموزان ژاپنی با لباس یک‌دست آمدند/ استقبال 3000 نفری در روز نخست

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه؛ پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان جهان در حالی از امروز پانزدهم شهریورماه به میزبانی توکیو آغاز شده است که این رقابت‌ها تا هفدهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. این مسابقات با حضور 649 کاراته‌کا از 79 کشور در توکیو برگزار خواهد شد. تیم ملی کاراته مردان و بانوان کشورمان در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

با توجه به اینکه امروز روز کاری در کشور ژاپن محسوب می‌شود اما استقبال خوبی از این مسابقات شده و هر لحظه به حضور تماشاگران در ژاپن اضافه می‌شود.

تعداد زیادی از دانش‌آموزان ژاپنی با لباس‌های یکدست در سالن مسابقات حضور پیدا کردند و تیم ملی کاراته ژاپن را تشویق می‌کنند.

ورزشگاه نیهون بودوکان از سال 1964 در المپیک ژاپن افتتاح شده است و مسابقات مختلفی در این سالن برگزار می‌شود. درواقع بیشترین مسابقاتی که در این سالن برگزار می‌شود مربوط به ورزش‌های رزمی و هنرهای رزمی است.

با توجه به اینکه به ساعات پایانی کار اداری در ژاپن نزدیک می‌شویم به تعداد تماشاگران هر لحظه اضافه می‌شود.

حدود 10 هزار نفر گنجایش ورزشگاه نیهون بودوکان است که تا این لحظه تقریبا 3000 نفر در سالن مسابقات حضور پیدا کرده‌اند. یک تماشاگر ژاپنی با ولیچر در سالن مسابقات حضور پیدا کرده و رقابت‌ها را از نزدیک تماشا می‌کند.

مقررات ویژه‌ای برای ورود و خروج در سالن برگزاری مسابقات اعمال شده است. تعداد زیادی از ماموران در سالن حضور دارند که برای راهنمایی‌های لازم به تماشاگران کمک می‌کنند. تعدادی از کاراته‌کاهای کشورمان که امروز مبارزه ندارند در سالن حضور پیدا کردند و ملی‌پوشان کشورمان که روی تاتامی حضور دارند را تشویق می‌کنند.

روز گذشته

مرتضی رحمانی موحد سفیر کشورمان در ژاپن با تعدادی از هیات همراه در هتلی که ملی‌پوشان مستقر هستند حضور پیدا کرد و با ملی‌پوشان کشورمان دیدار کرد. به احتمال زیاد طی روزهای بعدی رحمانی موحد به سالن برگزاری مسابقات می‌آید.

طبق شنیده‌ها

ورزشگاه نیهون بودوکان قرار است میزبان مسابقات المپیک شود اما این موضوع هنوز قطعی نشده است؛ چراکه سالن برگزاری مسابقات نیاز به بازسازی زیادی دارد که احتمالا تا یک سال باقیمانده تا المپیک مشکلات سالن رفع خواهد شد.

سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی در سالن مسابقات حضور دارد و نکته قابل توجه اینکه خیلی از سرمربیان خارجی بلافاصله پس از اینکه هروی را می‌دیدند به سمت او می‌رفتند و با او به گرمی خوش و بش می‌کردند. این نشان می‌دهد کاراته ایران قدرت زیادی در دنیا دارد که به این اندازه از تیم ملی ایران و سرمربی تیم ملی استقبال می‌شود.

منبع: فارس