لیگ قهرمانان اروپا: پیش بازی بارسلونا – تاتنهام

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فردا شب بارسلونا تیم اول گروه B برای برگزاری آخرین بازی گروهی خود از لیگ قهرمانان در ورزشگاه نیوکمپ میزبان تاتنهام تیم دوم گروه خواهد بود. تاتنهام برای صعود از این مرحله نیاز به پیروزی بر بارسلونا دارد و این آسان به دست نخواهد آمد. لیونل مسی با بازی الهام بخش خود در دیدار پیشین دو تیم در ورزشگاه ومبلی، بارسا را به پیروزی 4-2 رساند.

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی تاتنهام، به خوبی می داند که برای رسیدن به مرحله حذفی لیگ باید از دیدارخود با بارسا نتیجه ای به مراتب بهتر از اینترمیلان در مقابل آیندهوون بگیرد. تاتنهام و اینترمیلان در گروه B  هر دو 7 امتیلزی هستند اما اینترمیلان یک پله پایینتر از تاتنهام است و رتبه سوم جدول را داراست.

 دله علی هافبک تاتنهام در مصاحبه ای اظهار کرده که پیروزی در برابر بارسلونا می تواند یکی از بزرگترین نتایج تاریخ این باشگاه باشد:

“بازی هایی هستند که به عنوان یک بازیکن دلت می خواهد در آنها حضور داشته باشی و خودت را به چالش بکشی. ما باید باور داشته باشیم که می توانیم ببریم. کار دشواری است اما باید همه تلاش خود را بکنیم.”

دله علی پنجاهمین گل تاتنهام را در بازی شنبه با لستر در شرایطی به ثبت رساند که تیمش موفق نشده بود سه بازی آغازین گروهی خود را ببرد. پیروزی 2-0 در برابر لستر تیم پوچتینو را به جایگاه سوم لیگ برتر ارتقا داد و اندیشه پیروزی بر بارسلونا را در ذهن آنان تقویت کرد. پوچتینو در این خصوص گفت: “به باور من ما شانس پیروزی را داریم. ما اینترمیلان و آیندهوون را برده ایم و پیروزی بر تیم سوم نیز امکان پذیر است. ما قرار است به نبرد با یکی از بزرگ ترین تیم های اروپا برویم و تنها در صورتی راضی خواهیم شد که بازی را ببریم.”

در تیم والورده، مالکوم مهاجم برزیلی به دلیل مصدومیت از ناحیه قوزک پا غایب خواهد بود. رافینیا، سرجی روبرتو و ساموئل اومتیتی نیز هر سه جزو مصدومین تیم و از میدان به دور هستند.

حضور کیرن تریپیِر و سرژ اوریه نیز در تیم پوچتینو نامعلوم است و همین امر تاتنهام را در دفاع راست دچار مشکل خواهد کرد. احتمال دارد کایل واکر-پیترز در دفاع راست بازی کند. اریک لاملا که از ران مصدوم شده به همراه داوینسون سانچز، ویکتور وانیاما و موسی دمبله نیز در میان غایبان تاتنهام هستند.

تاتنهام و بارسلونا تا کنون 3 بار دیدارداشته اند که آخرینش مربوط به همین فصل بود و به پیروزی 4-2 بارسا انجامید. دیداردیگر این دو تیم به نیمه نهایی جام برندگان جام اروپا در 1982 باز می گردد که 2-1به سود بارسلونا پایان یافت.

مترجم: نسرین صحیحی