لیگ قهرمانان اروپا: پیش بازی لیورپول – ناپولی

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فردا شب لیورپول تیم سوم گروه C برای برگزاری آخرین بازی گروهی خود از لیگ قهرمانان در ورزشگاه آنفیلد میزبان ناپولی تیم اول گروه خواهد بود.

سرنوشت لیورپول دراین گروه قدری پیچیده است و کاملا به نتیجه پیروزی آنها بستگی دارد. شاگردان یورگن کلوپ حضور خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان را در صورتی قطعی می کنند که یا 1-0 و یابا اختلاف 2 گل ناپولی را ببرند. هر نتیجه دیگری حتی اگر پیروزی لیورپول را در برداشته باشد، با در نظر گرفتن صدر نشینی ناپولی و اعداد و ارقام آنها در جدول به صعود ناپولی منجر خواهد شد.

ناپولی در این فصل شکستی در اروپا نداشته و در سری آ نیز از ماه سپتامبر حتی یک باخت را تجربه نکرده است.آخرین باخت آنها در مقابل یوونتوس بود که تحت مربی جدید خود کارلو آنچلوتی در تورین 3-1 بازی را واگذار کردند. اما شاگردان کارلو آنچلوتی از آن دیدار به بعد بازی های بسیار خوبی را به نمایش گذاشته اند.

لیورپول غایبان زیادی برای این دیدار دارد. دیان لوورن، مدافع کروات این تیم که پیشتر از ناحیه سر دچار ضربه شد احتمالا درترکیب تیم نخواهد بود. غیبت احتمالی  لوورن و همچنین جو گومز که از ناحیه قوزک پا دچار شکستگی شده سردرگمی زیادی در خط دفاعی برای کلوپ ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر این، ناتانیل کلاین، دفاع راست لیورپول، دومینیک سولانکه و الکس اکسلید- چمبرلین نیز به دلیل مصدومیت قطعا حضورنخواهند داشت. انتظار می رود سادیو مانه، وینگر سنگالی لیورپول، که به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه پا در بازی با بورنموث نیمکت نشین بود به این بازی برگردد.

لیورپول و ناپولی تا کنون 4 دیدار بایکدیگر داشته اند و آخرین دیدارشان به ماه اکتبر باز می گردد که در آن ناپولی موفق شد برای اولین بار حریف را با نتیجه 1-0 ببرد.

قرمزها تابستان گذشته در جام بین المللی قهرمانان ناپولی را 5-0 شکست دادند و در لیگ اروپا 2010 نیز 3-1بر تیم ایتالیایی پیروز شدند.

مترجم: نسرین صحیحی