مارچلو لیپی: با اعتماد به نفس تمام به دیدار با ایران می رویم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، چین در بازی آغازین خود در این تورنمنت به شکلی مویی از قرقیزستان برد و بعد فیلیپین را 3-0 شکست داد تا جایگاه خود را در میان 16 تیم تثبیت کند. در آخرین دیدار گروهی، این تیم به مصاف کره جنوبی رفت و شکست خورد و در یک هشتم نهایی از تایلند برد و صعود کرد.
لیپی که هدایت تیم ایتالیا را در جام جهانی 2006 بر عهده داشت، بر این باور است که عملکرد چین در هر بازی نسبت به بازی قبلی بهتر شده است. او در نشست خبری پیش از دیدار امروز گفت:
“ما سخت تلاش کرده ایم و اشتباهات خود را برطرف ساخته ایم و من مطمئنم بازیکنانم برای این بازی بسیار سخت کاملا آماده اند و بازی خوبی را به نمایش خواهند گذاشت. ایران قطعا یکی از تیم های برتر آسیاست. این تیم در جام جهانی 2018 درخشان عمل کرد و در جام ملت هاِی آسیا نیز بازی های خوبی را ارائه داده است. ایران از لحاظ فیزیکی تیمی قوی است، و از سازماندهی و کیفیت خوبی برخوردار است.” لیپی ادامه داد:
“با شناختی که از ایران پیدا کرده ایم، می دانیم که در مقابل این تیم باید بهترین تاکتیک را پیاده کنیم. جایی برای خطا کردن وجود ندارد زیرا به ازای هر خطا تنبیهی وجود دارد. ایران به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی تیمی استوار است و در شوت های بلند بسیار قوی است. باید در مقابل آنان متمرکز باشیم.” لیپی در ادامه اظهار امیدواری کرد که تیمش با برداشتن تیم کیروش از سر راه بتواند به نیمه نهایی صعود کند. او گفت: “گرچه رتبه ایران بالاتر از ماست و محبوبیت بالایی دارد اما باید بگویم که در فوتبال هیچ چیز غیر ممکن نیست.”

مترجم: نسرین صحیحی
منبع: فاکس اسپورت