مارکو جامپائولو در آستانه اخراج از میلان؛ گزینه‌های جانشینی، دو سرمربی سابق اینتر!

پیروزی سخت مقابل جنوا در چارچوب هفته هفتم سری آ، نه تنها فشار روی جامپائولو را کاهش نداد، بلکه این مربی را در آستانه برکناری از کارش قرار داده است.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ اسکای در تازه‌ترین اطلاعات خود از باشگاه میلان، خبر از اخراج قریب‌الوقوع مارکو جامپائولو، سرمربی باشگاه داده است. 9 امتیاز از هفت بازی و قرار گرفتن در رتبه سیزدهم جدول، چیزی نیست که مدیران میلان را راضی کند، آن هم در شرایطی که تیم همشهری یعنی اینتر، در کورس قهرمانی با یوونتوس قرار دارد.

در همین راستا، اسکای از استفانو پیولی و لوچانو اسپالتی به عنوان گزینه‌های اصلی مدیران میلان یاد کرده است. اسپالتی در اوایل سال جاری میلادی از سمت سرمربی‌گری اینتر برکنار شد و پیولی نیز در همان زمان از هدایت فیورنتینا استعفا کرد. نکته مشترک درخصوص این دو سرمربی، سابقه هدایت اینتر در کارنامه است. پیشنهاد میلان به سادگی می‌تواند آن‌ها را به فوتبال و سری آ برگرداند.

میلان بعد از این دو گزینه اصلی، سه سرمربی دیگر را نیز مد نظر دارد، رودی گارسیا، کلودیو رانیری و جنارو گتوزو. گارسیا و رانیری نیز در حال حاضر تیمی را در اختیار ندارند. گارسیا در پایان فصل 2018/19، مارسی را ترک کرد. رانیری نیز در مارس 2019 به رم بازگشت، قراردادی تا انتهای فصل با بند تمدید اختیاری برای باشگاه داشت. اما عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا قرارداد رانیری تمدید نشود.

گزینه نهایی بازگشت جنارو گتوزو خواهد بود. این بازگشت اگرچه امکان پذیر است اما آسان نخواهد بود. چرا که در این صورت باید شاهد تغییرات اساسی در کادر مدیریتی باشگاه باشیم، پیش از همه پائولو مالدینی!

امکان پذیر بودن این تغییرات از آن جهت است که مدیریت الیوت (شرکت مالک باشگاه) از لزوم تغییرات در کادر مدیریتی تیم صحبت کرده بود.

خبرنگار: سامان خدایی