محصص: فدراسیون نمی‌تواند برای فوتبال زنان معجزه کند

به گزارشی سرویس فوتبالی شبکه لحظه رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون نمی‌تواند برای فوتبال زنان ایران معجزه کند بلکه تنها راه نجات آن افزایش بازیکنان حرفه ای و فعال است.

تیم فوتبال زنان ایران در تازه‌ترین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال چهار پله سقوط کرد و در رده هفتادم جهان و سیزدهم آسیا قرار گرفت.

تیم‌های آمریکا، آلمان، هلند، فرانسه، انگلیس، سوئد، کانادا، استرالیا، کره شمالی و برزیل به ترتیب در رده اول تا دهم این رنکینگ جای گرفته اند.

همچنین در رده‌بندی تیم‌های آسیایی هم تیم زنان ایران پس از تیم های استرالیا، کره شمالی، ژاپن، چین، کره جنوبی، ویتنام، تایلند، ازبکستان، میانمار، هند، اردن و فیلیپین، سیزدهمین تیم قاره کهن در رنکینگ فیفا محسوب می‌شود.

«مرتضی محصص» روز جمعه در این زمینه و در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: فوتبال زنان ایران در رنکینگ فیفا در رده هفتادم قرار گرفته است که بعد از ما گینه و فیجی قرار می‌گیرند. گرچه تیم ملی فوتبال زنان چهار پله در رده‌بندی فیفا سقوط کردند اما این رده‌بندی تنها ملاک برتری، موفقیت و سازماندهی خوب نیست. حضور در مسابقات بین‌المللی و کسب نتایج خوب دلیل برتری است در واقع رنکینگ دلیل اصلی ضعف و قدرت نیست.

وی افزود: تعداد بازیکنان زن رجیستر (بازیکن حرفه ای و فعال) ایران فوق العاده کم و نزدیک به صفر است. در جام جهانی فوتبال زنان، آمریکا قهرمان شد. این کشور یک میلیون بازیکن فعال و حرفه ای در فوتبال دارد. هلند نیز که به عنوان نائب قهرمان این رقابت‌ها دست یافت، ۱۵۱ هزار بازیکن در فوتبال زنان دارد.

منبع: ایرنا