محمدی: امیدواریم کشتی‌آزاد زودتر به روزهای اوجش برگردد/ با جاروجنجال به کشتی آسیب نزنیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، غلامرضا محمدی درباره شرایط آزادکاران در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در چین گفت: آخرین روزهای اردوی هشتم را سپری می‌کنیم و روز جمعه عازم چین هستیم. شرایط بچه‌ها، هم از نظر روحی و هم جسمی خوب است و از همه مهم‌تر در فضایی آرام کارمان را انجام دادیم. امیدورایم این موضوع بتواند به موفقیت تیم کمک کند.

وی ادامه داد: قهرمانی آسیا امسال با توجه به اینکه جز رنکینگ سیستم اتحادیه جهانی است، سطح بالاتری خواهد داشت. بدون شک تمام مدعیان با تمام توانشان خواهند آمد و ما هم به عنوان مدعی کسب عنوان قهرمانی گام به این رقابت‌ها خواهیم گذاشت.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درخصوص حضور چهره‌های جوان در ترکیب تیم اعزامی عنوان کرد: از روز اول که کارمان را شروع کردیم سعی کردیم به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم؛ حفظ باتجربه‌ها در کنار میدان دادن به جوانان. که می‌تواند به پیشرفت کشتی ما کمک کند.

محمدی افزود: ناچار هستیم به جوانان میدان دهیم و باتجربه‌ها را هم حفظ کنیم. جو خوبی در اردوها حاکم است؛ همین نفرات می‌توانند آینده کشتی ما را تضمین کنند که می‌توانند در کنار باتجربه‌ها چیزهای زیادی یاد بگیرند. امیدواریم کشتی آزاد هر چه زودتر به روزهای اوجش برگردد؛ هر چند نیازمند ابزار و امکانات هستیم و از همه مهم‌تر نیازمند زمان هستیم که بتوانیم به شرایط ایده‌آل در کشتی آزاد برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکانات در حد ورزش اول کشور هست؟ گفت: صادقانه نه، اما فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند، اما مسئولان اگر از کشتی موفقیت در المپیک را می‌خواهند، وزارت ورزش و کمیته باید نگاه ویژه‌تری به این رشته داشته باشند. حمایت مالی می‌تواند برای پیشرفت موثر باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره نحوه انتخاب نفرات و انتقادت به این موضوع گفت: انتقادات همیشه بوده و هست؛ هر ترکیبی انتخاب شود مخالفان و موافقانی دارد، اما امیدوارم هر نقدی هم که صورت می‌گیرد سازنده باشد و با جار و جنجال به کشتی آسیب نزنیم.

محمدی تصریح کرد: مسیر انتخاب تیم ملی از تورنمنت روسیه و جام تختی، جام دانکلوف و جام جهانی و مسابقات امیدهای آسیا و شرایط اردویی بود. بعد از بررسی تمام جوانب تیم 10 نفره انتخاب شد. هر کشتی‌گیری باید کاملا در اختیار کادر فنی باشد و اگر بخواهد ساز خود را بزند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. سعی کردیم در این مدت به همه موجودیت کشتی میدان بدهیم. هیچ وقت برای قهرمانی آسیا به صورت مجزا انتخابی برگزار نشده و با در نظر گرفتن تورنمنت‌های مختلف تیم را انتخاب کردیم.

وی درباره انتخاب رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی ما اگر هر چه زودتر از بلاتکلیفی خارج شود می‌تواند با آرامش کار را دنبال کند؛ امیدوارم هر چه به صلاح کشتی است و هر کسی که می‌تواند به کشتی کمک کند مدیریت کشتی را در دست بگیرد. بنی‌تمیم هم در این مدت حمایت خوبی داشته است، اما امیدواریم کشتی هر چه زودتر به ثبات و آرامش برسد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای 3 و 4 و مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای 7 و 8 اردیبهشت ماه در شهر «شی آن» چین برگزار می‌شود.

منبع: فارس