مدیریت فعلی بوکس آب در هاون کوبیدن است

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رحیم سپهوند مربی سابق تیم ملی بوکس در خصوص شرایط بوکس ایران گفت: متاسفانه کار فدراسیون در حال حاضر آب در هاون کوبیدن است. فدراسیون تلاش می کند تا مسابقاتی را برگزار کند اما این رقابتها هیچ کدام خروجی ندارند. بوکس ایران از پایه ضعیف است و متاسفانه کارت ها و مدارک مربیگری در دست کسانی است که چیزی از بوکس نمی دانند.

وی افزود: بوکس دو ستون اصلی دارد؛ یکی مربیگری و دیگری داوری. مربی خوب، بوکسور را می سازد و داور خوب، بوکسور خوب را شناسایی و انتخاب می کند. متاسفانه در این دو بخش فیلترها بر اساس شایسته سالاری نبوده است. باید چارچوب هایی در این زمینه تدوین شوند و افراد به صورت اصولی آموزش ببینند. بوکس هنر است نه کتک زدن و برخی این موضوع را فراموش کرده اند.

مربی باسابقه بوکس ادامه داد: ۲۰ سال پیش هم این رویه جواب نداد. در حال حاضر مسئولان دنبال تکرار مکررات هستند، ۱۰ سال پیش هم به دنبال همین بودند. ضرب المثلی داریم که «نرود میخ آهنی در سنگ»  اما برخی به این موضوع بی اهمیت هستند. در دوران ریاست ناطق نوری شرایط خیلی بهتر بود، مربیان فعال در شهرستان قوی بودند و شاگردان خوبی تربیت کردند که نتیجه آن را هم دیدیم.

ملی پوش سابق بوکس با اشاره به ناکامی بوکس ایران در بازی های آسیایی گفت: آبروی بوکس ایران در جاکارتا رفت. سه نماینده ایران اصلا بوکسور نبودند بلکه کیک بوکس کار بودند. جوانان کم تجربه را بدون هیچ محک جدی به میدان بزرگ بازی های آسیایی بردیم. ساختمان بوکس با کیک بوکس زمین تا آسمان فرق می کند اما متاسفانه توجهی به این موضوع نشد.

سپهوند در خصوص عملکرد ثوری در فدراسیون بوکس گفت: ثوری مرد خوبی است ولی این کاره نیست. شاید وی به دنبال اهداف دیگری است ولی خروجی فدراسیون در این مدت خروجی مطلوبی نبوده است و باید این را بپذیریم.

منبع: مهر