مراسمی که در آن مسی پنجم شود فاقد اعتبار است!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، لوئیس روخو ژورنالیست باسابقه اسپانیایی معتقد است : توپ طلای امسال فاقد اعتبار است !
در حالی که همه عادت کرده بودند توپ طلا را مسی یا رونالدو از آن خود کنند، امسال رقابت بسیار باز بود و پارامترهای رای گیری قدری گیج کننده به نظر می رسید. انتخاب طیف متنوعی از بازیکنان به عنوان نامزدهای دریافت این جایزه بر اساس انواع سلیقه، بر این امر صحه می گذارد.

مودریچ به پشتوانه نایب قهرمانی جام جهانی و قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان به توپ طلا دست یافت. رونالدو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه داشت و گریزمن و امباپه نیز از امتیاز قهرمانی جام جهانی بهره مند بودند. اما مسی از هیچ یک از این پشتوانه ها برخوردار نبود و تنها به واسطه بازی خوبش، گل هایش و کفش طلا وارد این عرصه شد. دلایل حضور واران، آگوئرو و کورتوا نیز چندان مشخص نبود.

مسی برتری خود را هر روز به نمایش می گذارد. او فصل گذشته در بارسلونا خوش درخشید در حالی که جایزه پیچیچی و کفش طلا را نیز در کارنامه داشت. لیونل در سال 2018 در 50 بازی 45 گل به ثمر رسانده و 23 پاس گل داده است؛ یعنی مستقیما در هر بازی به طور متوسط 1.5 گل برای تیمش به ثمر رسانده است. این آمار به خودی خود گویاست که مسی شایستگی اش بالاتر از توپ طلاست و همه مقامات فوتبال فرانسه این را می دانند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع : مارکا