مربی تیم ملی راگبی انگلستان: پپ گواردیولا باعث شد برنامه‌هایم برای جام جهانی را تغییر دهم!

رقابت‌های جام جهانی راگبی از روز بیستم سپتامبر در کشور ژاپن آغاز می‌شود. ادی جونز در گفتگو با گاردین اذعان داشته که گواردیولا باعث تغییر نظرات او شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ اندیشه‌های پپ گواردیولا تاثیرش را روی برنامه‌های ادی جونز برای گزینش بازیکنان و انتخاب ترکیب مناسب در هر مسابقه گذاشته است. از همین روی بعید است که ادی جونز قوی‌ترین ترکیب انگلستان را برای اولین دیدار جام جهانی با تونگا راهی میدان کند.

مسئله‌ای که تغییر تفکر سرمربی راگبی انگلستان را در پی داشته است، عدم در اختیار داشتن ترکیب کامل به دلیل وجود مصدومیت و محرومیت‌ها است. تفکر او از خواندن کتاب گواردیولا و فصل اول این مربی در بایرن مونیخ حاصل شده است. ادی جونز در این خصوص گفت:

بایرن مونیخ 60 بازی انجام داد و طی آن 60 بازی، پپ فقط یک هفته ترکیب کاملش را در اختیار داشت. این واقعیتی است که در ورزش‌هایی با بالاترین سطح فیزیکی، با آن مواجه هستید. همین موضوع سبب شده که در سه چهار ماه اخیر، من با نگرش جدید و بازتری برنامه‌ریزی و انتخاب کنم. ورزش‌های حرفه‌ای روز به روز بیشتر فیزیکی می‌شوند و این به معناست که هر آن امکان دارد شما بازیکنان خود را از دست بدهید.

روش کار ادی جونز در بازی‌های دوستانه پیش از جام جهانی راگبی، این تغییر نگرش او تحت مطالعه تفکرات گواردیولا را تایید می‌کند.

تیم ملی راگبی انگلستان در چارچوب اولین دیدارش در جام جهانی، روز یکشنبه 31 شهریور به مصاف تیم ملی تونگا خواهد رفت.