مسابقات دوی ماراتن در المپیک توکیو از ساعت 6 آغاز می‌شود

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2020 به دلیل افزایش گرما در زمان برگزاری مسابقات، اعلام کرد رقابت‌های دوی ماراتن صبح زود و ساعت 6 به وقت محلی آغاز می‌شود.

مسابقات سه‌گانه و راگبی 7 نفره نیز قرار است صبح زود برگزار شود در حالی که ورزش‌های صعودی به دلیل کاهش دما بعدازظهر برگزار خواهد شد.

در ماه اکتبر، اتحادیه پزشکی ژاپن هشدارهایی را در خصوص خطرات افزایش دما در زمان برگزاری بازی‌های المپیک داده بود. این پیش‌بینی انجام شده که دمای هوا در ماه جولای و آگوست (زمان برگزاری المپیک 2020) به 30 درجه خواهد رسید.

تابستان گذشته به دلیل گرمای بیش از حد 138 نفر کشته و 70 هزار نفر راهی بیمارستان شدند. دمای هوا تابستان سال گذشته به 40 درجه رسیده بود و رطوبت هوا 80 درصد بود.

یوکوهاری یکی از اساتید دانشگاه ژاپن در زمینه هواشناسی در این باره گفت: اگر دوی ماراتن در المپیک توکیو به طور نرمال یک میلیون نفر تماشاگر داشته باشد و یک دهم آنها به خاطر گرما مریض شوند، حدود 500 تا هزار نفر خواهد شد.

دوی ماراتن در بازی‌های المپیک 2016 ریو از ساعت 9:30 به وقت محلی آغاز شد در حالی دمای هوا 19 درجه بود. در المپیک 1996 آتلانتا نیز به دلیل دمای هوای 33 درجه مسابقات دوی ماراتن از ساعت 7 صبح آغاز شد.

منبع: فارس