مساجدی: معروف خسته است و مصدومیت دارد/ نبود تیم دوم و سوم به ملی‌پوشان فشار می‌آورد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، احمد مساجدی در مورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی ژاپن و حضورش در کنار ملی‌پوشان اظهار داشت: در مدتی که تیم ملی والیبال ایران در شهر ناگانو حضور داشت، به ملی‌پوشان سر زدم و لحظاتی را با آنها گذراندم. اینکه کادر فنی تیم ملی از نیروهای جوان در رقابت‌های جام‌جهانی استفاده می‌کند خیلی خوب است، اما نظر شخصی من این است که آنها می‌توانند لحظاتی هم بازیکنان باتجربه‌تر را وارد میدان کنند.

وی ادامه داد:

نظر اول و آخر را سرمربی می‌دهد و من فقط نظر شخصی‌ خود را می‌گویم. شاید اگر من سرمربی بودم حداقل برای لحظاتی از عبادی‌پور، معروف یا مجرد هم استفاده می‌کردم؛ البته باید دید که برنامه‌ریزی فدراسیون ایران و اهداف کادر فنی چیست. من اطلاعات دقیقی از این موضوعات ندارم. نیروی جوانی تیم ایران بالا بود، اما این بازیکنان باید تحمل بالایی داشته باشند تا پخته شوند. شک ندارم با این نسل، آینده والیبال ایران تضمین می‌شود، چراکه بازیکنان از نظر قدی در شرایط خوبی قرار داشته و شعور والیبالی دارند.

مربی ایرانی سابق تیم ملی والیبال ژاپن خاطرنشان کرد:

شرایط در تیم ژاپن چندان مساعد نیست. کادر فنی اعلام کرده می‌خواهد هشتم شود و بازیکنان صحبت از کسب مدال می‌کنند. این اختلاف نظر در تیم ملی ژاپن موجب شده از تمام توان و ظرفیت این تیم در جریان مسابقات استفاده نشود. به عقیده من گاهی اصلاً حق تیم ژاپن نیست که در جام‌جهانی حضور داشته باشد، اما به واسطه میزبانی‌اش وارد این مسابقات می‌شود. حالا که این کشور چنین پتانسیلی دارد باید برنامه‌ریزی و هدف گذاری بهتری هم داشته باشد.

مساجدی افزود:

تیم ملی ایتالیا با تیم سوم خود، و آرژانتین با ترکیبی از تیم دوم و سوم خود وارد جام‌جهانی شده‌ است. این تیم‌ها به دنبال کسب تجربه هستند و هدف گذاری‌شان کاملاً مشخص است. فکر می‌کنم اگر ایران بتواند همین روندی که دارد را در پیش بگیرد شانس بالایی برای پیروزی مقابل تیم‌های مطرح جهان دارد. 

وی درخصوص مصدومیت ملی‌پوشان ایران، تصریح کرد:

سعید معروف خیلی خسته است و پایش هم درد دارد. زانوی فیاضی اذیتش می‌کند و مجرد هم بی اندازه خسته است و به استراحت نیاز دارد. ساق پای فرهاد قائمی هم فکر می‌کنم دچار اسپاسم شده است و دکتر او را وادار می‌کند که راه برود تا اوضاعش بدتر نشود. فکر می‌کنم مصدومیت سعید هم همین گونه بوده و پایش دچار اسپاسم شده است. اعزام تیم با 13 بازیکن و نداشتن تیم‌های دوم و سوم موجب شده بازیکنان تحت فشار باشند.

مربی سابق تیم ملی والیبال ژاپن عنوان کرد:

زمانی که در کنار ملی‌پوشان بودم، با سعید معروف کار داشتم و در نهایت او را در اتاق جواد کریمی یافتم. صحنه زیبایی دیدم که واقعاً برایم لذتبخش بود؛ دیدم معروف در کنار کریمی نشسته و با او صحبت می‌کند. او تلاش می‌کرد به کریمی انگیزه بدهد و گاهی هم برخی نکات فنی را به او گوشزد می‌کرد. واقعاً باید به سعید معروف خسته نباشید و خدا قوت بگویم که اینقدر حرفه‌ای رفتار می‌کند.

منبع: فارس