«مسی عراق» مقابل شاگردان کی‌روش!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم ملی عراق با مربیگری کاتانچ اسلونیایی امیدوار است تا بعد از قهرمانی در سال 2007 بار دیگر حضوری موفقیت آمیز در جام ملت های آسیا داشته باشد. این تیم با کلکسیونی از بازیکنان تکنیکی وارد این بازی ها شده و امیدوار است با تلفیقی از جوانان و باتجربه های خود بتواند در ابتدا از دور گروهی صعود کند و بعد در مراحل حذفی گام به گام پیش برود.

یازده بازی ملی و هشت گل زده. این آماری است از بازیکن 21 ساله عراقی که می‌گویند به زودی نه فقط ستاره فوتبال آسیا که احتمالا یکی از پدیده‌های فوتبال جهان خواهد شد. مهند علی توانایی بازی با هر دو پا را دارد و همین طور سرعت، تکنیک و قدرت سرزنی.

وقتی فقط ۱۵ سال سن داشت به باشگاه الشرطه (پلیس) بغداد پیوست و بعد به صورت قرضی دو سال برای باشگاه کهربا بازی کرد. هت‌تریک (سه گل در یک بازی) تماشایی مهند مقابل تیم ملی عربستان یا گلزنی‌اش مقابل چین نشان داد که قرار است در امارات یک پدیده واقعی را در ترکیب تیم ملی عراق ببینیم.

مهاجمی که از کناره‌ها توپ را حمل می‌کند و به راحتی وارد محوطه جریمه می‌شود. مهند سابقه بازی در رده‌های نوجوانان و جوانان عراق را هم دارد. او در ۴ بازی برای تیم ملی جوانان عراق پنج بار دروازه حریفان را باز کرد.

گفتنی است مهند علی سابقه قهرمانی با تیم ملی عراق در جوانان آسیا را دارد و همین امر نشان‌دهنده یادگیری او از فوتبال پایه است.