مقانلو: ما نتوانستیم گل طلایی را در المپیک بزنیم/میرهاشم باید گذشته را رها کند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بیژن مقانلو در پاسخ به این سؤال که گویا در کشور روسیه حضور دارید، اما برای آموزش تکواندو به کشورهای مختلف سفر می‌کنید، شرایط شما اکنون چطور است، گفت: با توجه به اینکه بنده اینک  به عنوان مدیر شرکت هواپیمایی ایران ایر در کشور آذربایجان، روسیه و گرجستان هستم، به همین دلیل در شهر مسکو زندگی می‌کنم، هر وقت فرصت می‌کنم به کشورهای دیگر برای آموزش تکواندو سفر می‌کنم، اخیراً هم برای بحث آموزش تکواندو به هندوستان سفر کرده بودم و به تازگی به مسکو برگشته‌ام. من از تکواندو دور نیستم و اگر فرصت آموزش باشد می‌روم و به بحث آموزش می پردازم، چون یک مربی باید به روز باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط تکواندوی ایران را پیش از پایان مسابقات گرندپری در رابطه با کسب سهمیه المپیک چطور می‌بینید، گفت: ابتدا برای تیم ملی تکواندو کشورمان آرزوی موفقیت می‌کنم، من تمام این شرایط را لحظه به لحظه لمس کرده‌ام، ما یک سال قبل از آغاز المپیک ریو تقریباً کار کسب سهمیه المپیک را تمام کرده بودیم و از همان ابتدا همه تصور می‌کردند که کار ما در المپیک تمام شده، اما این‌طور نبود. ما سهمیه را کسب کردیم اما کار اصلی ما تازه شروع شده بود. امیدوارم در فینال گرندپری روسیه نیز میرهاشم حسینی موفق به کسب سهمیه المپیک شود و بتوانیم در پایان مسابقات گرندپری با موفقیت همه سهمیه‌ها را به دست بیاوریم.البته برای تماشای مسابقات فینال گرند پری حتما در سالن مسابقات حضور خواهم داشت.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: کسب سهمیه المپیک واقعا سخت است، از سال 2013 که سیستم رنکینگ به روی کار آمد کار خیلی سخت شد. از سال 2013 تا 2016 به قدری در آن مقطع تعداد مدال بچه‌ها زیاد بود که همه تصور می‌کردند که ما در المپیک کار آسانی داریم، اما این‌طور نبود. در حال حاضر نیز کادرفنی تلاش می‌کند تا از تمام فرصت ها استفاده کند و خلع امتیازها را با حضور در تورنمنت‌های مختلف پر کند، به هر حال در این مسیر 10 امتیاز هم میتواند به تکواندوکاران کمک کند. 

مقانلو در پاسخ به این سؤال که میرهاشم حسینی در فینال گرندپری آن هم در میان بهترین ها چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارد، گفت: در فینال گرندپری مسکو همه برای کسب مدال طلا می‌آیند و میرهاشم باید روی این رقابت‌ها تمرکز کند. فرصت از دست رفتن مسابقات جهانی یک اتفاق برای میرهاشم بود، اما در کوران رقابت‌ها نباید مدام به این موضوع پرداخته شود، او نباید به گذشته فکر کند و باید به آینده نگاه کند. مسابقات جهانی هم یکی از این مسیرهایی است که تکواندوکاران را به المپیک می‌رساند و نباید ما ذهنمان را درگیر این مسائل کنیم. در این مسابقاتی که طی شد آنهایی که رنکینگ یک تا 4 را به دست آورده‌اند تکلیفشان روشن است، اما مابقی نفرات در روسیه  تلاش خواهند کرد تا جزو 5 نفر باشند. در گذشته 6 نفر هر وزن به المپیک می‌رفتند، اما حالا 5 نفر اول شانس کسب سهمیه المپیک را دارند. امیدوارم که میرهاشم هم موفق به کسب سهمیه المپیک شود.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پایان صحبت‌های خود، اظهار داشت: سهمیه گرفتن یک بحث است و شرایط خاص خودش را دارد، امیدوارم بعد از کسب سهمیه المپیک آگاهانه و هوشمندانه رفتار کنیم، چون من این تجربه را دارم، ما بهترین تیم جهان  و آسیا بودیم، اما در المپیک ریو عدم انسجام کار ما را خراب کرد. ما از 10 گل، 9 گل را زدیم اما گل آخر که گل طلایی است را نتوانستیم در المپیک ریو بزنیم، حتماً حکمتی در کار بوده است. امیدوارم که تکواندو ایران در المپیک موفق باشد. 

منبع: فارس