مقاوت شدید نایب رئیس دوم تاج در برابر استعفا به خاطر بازنشستگی؛ سازمان لیگ نهادی کاملا خصوصی است!


به گزارش خبرنگار  ورزشی شبکه لحظه ، در بین مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال تنها مدیری که بیش از دیگران در برابر اجرای قانون بازنشستگی مقاوت می‌کند کسی نیست جزحیدر بهاروند! او بدون توجه به اتفاقاتی که در گذشته نه چندان دور رخ داده،‌ اعتقاد دارد چون سازمان لیگ شرکتی خصوصی است نباید از سمت خود استعفا بدهد.

به گزارش لحظه؛ مهلت قانونی برای اجرای قانونمنع بکارگیری بازنشستگان از 16 اذر ماه در شرایطی به پایان رسید که در بین تمام فدراسیون های ورزشی،  هنوز در فوتبال این قانون به صورت کامل اجرا نشده است. علت این مساله هم خطر تعلیق از سوی فیفا واخطار فدراسیون جهانی فوتبال به دخالت شخص ثالث در امور فدراسیون عنوان شده ومسوولان تاکید کرده‌اند تغییرات در فدراسیون باید در مجمع عمومی که قرار است درتاریخ نهم دی ماه برگزار شود انجام خواهد شد.

تا کنون محمدرضا ساکت تنها مدیری بوده که از سمت دبیرکلی استعفا داده و سایر مدیران بازنشسته سر کار خود باقی مانده‌اند. مهدی تاج هم که با استفاده از ماده 60 خدمات کشوری توانسته مجوز ادامه فعالیت را از وزارت ورزش بگیرد.

نکته قابل توجه اینجاست که رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک روز سه شنبه در جلسه خصوصی خود با خبرنگاران صحبت‌های مهمی راپیرامون قانون بازنشستگی و اجرای آن در ورزش انجام داده و گفته مهدی تاج تعهد داده علی کفاشیان و فریدون اصفهانیان در روزهای آینده و قبل از مجمع عمومی فدراسیون باید استعفای خود را تقدیم کنند و سایر اعضای بازنشسته باید در جلسه مجمع استعفابدهند.

حیدر بهاروند‌، عبدالکاظم طالقانی‌، محموداسلامیان سه عضو هیات رئیسه بازنشسته دیگر فدراسیون هستند که معلوم نیست چرا باوجود اینکه وزیر ورزش هم بر اجرای قانون در فوتبال تاکید کرده تا کنون پست خود را ترک نکرده‌اند.

هم‌چنین شنیده‌ها حکایت از این مساله دارد که حیدر بهاروند نایب رئیس دوم فدراسیون و رئیس سازمان لیگ اعلام کرده تحت هیچ شرایطی از سمت خود استعفا نمی‌کند. او می‌گوید سازمان لیگ یک نهاد کاملا خصوصی و مستقل است که شامل قانون بازنشستگی نمی‌شود و قضیه استعفا او در شرایط کنونی به یک بحران بزرگ تبدیل شده است.

در چنین شرایطی نکته حائز اهمیت اینجاست که دوسال قبل وقتی سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال خواهان قطع همکاری با 42 نفر از کارمندان بازنشسته‌ شد،‌ علی کاظمی دبیر سازمان لیگ،‌ محمدرضاتهرانی رئیس کمیته فرهنگی،شهبازی رئیس کمیته نقل و انتقالات و چند مدیر بازنشسته دیگر از این نهاد که بهاروند تاکید دارد خصوصی است استعفا دارد و با آنها قطع همکاری شد.  قبل از آنها هم غلامرضا بهرواند نایب رئیس دوم سابق فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ به خاطر بازنشسته بودن بافشار نهادهای نظارتی پست خود را ترک کرد. این مساله نشان می دهد که بهاروند هم برخلاف ادعایی که دارد شامل قانون بازنشستگی می شود و هیچ چاره‌ای جز استعفا ندارد.

چرا که پست اصلی او در فدراسیون نایب رئیسی دوم است و فدراسیون هم شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شود. در اساسنامه هم به صراحت ذکر شده که نایب رئیس دوم همزمان ریاست کمیته مسابقات را هم بر عهده دارد وبه همین ترتیب تاج چاره‌ای جز معرفی نایب دوم ندارد و با روی کار آمدن مدیر جدید،بهاروند خود به خود از معادلات مدیریتی فوتبال ایران حذف خواهد شد.