مقصودلو: هر بازی انرژی زیادی از من می‌گیرد

مرد شماره یک شطرنج ایران از حضورش در رتبه ۱۲ جهان ابراز خوشحالی کرد.

 

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ در دور نهم رقابت‌های شطرنج گرند سوئیس در بخش آزاد، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف حریفی از صربستان رفت و به پیروزی رسید. ملی‌پوش ایران درحالی در این رقابت پیروز شد که با ریتینگ ۲۷۰۷ در این مسابقات حضور دارد. حریف مقصودلو در دور نهم این رقابت‌ها دارای ریتینگ ۲۶۸۲ بود. مقصودلو با این پیروزی ۶.۵ امتیازی شد و با پوئن شکنی کمتر (هم امتیاز با رتبه اول این رقابت‌ها)، در رده ششم این مسابقات قرار دارد. الکسی سارانا درحالی در این رقابت مقابل مرد شماره یک شطرنج ایران شکست خورد که این شطرنج باز قهرمان حال حاضر اروپا است.

 

بیشتر بخوانید

صعود مرد شماره یک شطرنج ایران به رده ۱۲ جهان/ مقصودلو همچنان می‌تازد

مقصودلو با این پیروزی توانست ریتینگ زنده خود را افزایش دهد و با توجه به درخشش ملی پوش شطرنج ایران، او اکنون با ریتینگ زنده ۲۷۴۴.۶ در جایگاه ۱۳ دنیا ایستاده است (باتوجه به زنده بودن رنکینگ جهانی، رتبه شطرنج‌بازان تغییر می‌کند).

 

مقصودلو: هر بازی انرژی زیادی از من می‌گیرد

رده بندی زنده جهانی شطرنج

chess.com پس از پیروزی مرد شماره یک شطرنج ایران در این مسابقات نوشت: مقصودلو و ناکامورا به جمع رهبران مسابقات گرند سوئیس رسیدند. ناکامورا و مقصودلو با پیروزی در دور نهم موفق شدند در بین ۱۰ شطرنج‌باز برتر این مسابقات قرار بگیرند. تلاش‌های بی‌وقفه آنها برای پیروزی باعث شد آنها در جدول امتیازات رتبه خود را بهبود بخشند.

 

مقصودلو بعد از بازی گفت: احساس خوشحالی می‌کنم و همچنین کمی خسته هستم. همه بازی‌هایم زمان زیادی می‌برد و همین باعث شده انرژی زیادی از من گرفته شود.

 

انتهای پیام