مقصودی: برای گرفتن رضایت ثوری پادرمیانی نمی‌کنم/ او قبلا ممنوع الخروج هم شده بود!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، منوچهر مقصودی عضو هیأت رئیسه فدراسیون بوکس در پاسخ به این سؤال که آیا از رأی دادگاه که علیه حسین ثوری صادر شده است خبر دارید یا خیر، گفت: بله متأسفانه از خبری که منتشر شده مطلع هستم. من شخصاً با حکم جلب دادرسی که برای حسین ثوری گرفته‌اند موافق نیستم، اما با رفتن وی از فدراسیون بوکس موافق هستم. بنده از حامیان بزرگ او بودم، اما الان به هیچ عنوان حامی رئیس فدراسیون بوکس نیستم و برای گرفتن رضایت پادرمیانی نمی‌کنم.

شما نگاه کنید علیرضا کلانتری دبیر سابق فدراسیون بوکس فردی توانمند بود که سالیان سال با حسین ثوری دوستی دیرینه‌ای داشت،‌ او بیش از 20 سال با ثوری هم‌خانه بود و در واقع همکار هم بودند، اما نگاه کنید با او چه کار کرد؟ امثال هویت‌دوست کجا هستند؟ او همه را فراری داده است، واقعا من روی ثوری یک طور دیگر فکر می‌کنم، اما حالا شاهدیم که او فقط در طول این مدت حرف زده است. 

عضو هیات رئیسه فدراسیون بوکس در  ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد:

شنیده‌ام که حکم جلب او را گل‌محمدی گرفته است، من با این موضوع موافق نیستم، اما اگر جای ثوری بودم برای همیشه استعفا می‌دادم و از فدراسیون بوکس می‌رفتم و یا اینکه وزارت ورزش و جوانان باید برای فدراسیون بوکس تصمیمی بگیرد.

نایب رئیس سابق فدراسیون بوکس در ادامه عنوان کرد:

دورانی که احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بود او شش دوره نماینده مجلس شورای اسلامی هم بود، تعارف نداریم، ناطق نوری از لحاظ سیاسی آدم بزرگی بود، اما همیشه در هیأت رئیسه با نظرسنجی کار را پیش می‌برد. هیچ وقت به تنهایی تصمیم نمی‌گرفت. ناطق نوری با آن شخصیت بزرگی که داشت، با رأی هیأت رئیسه تصمیم نهایی را می‌گرفت، اما متأسفانه رئیس فدراسیون بوکس دوست و دوست‌بازی می‌کند و هیچ سازمانی با رفاقت نمی‌تواند پیش برود. به نظر من کاش افشین داوری در بوکس می‌ماند، اگر اینطور بود الان حال و روز بوکس خیلی خوب بود. ثوری بار قبل هم به خاطر شکایتی که از او شده بود در فرودگاه ممنوع‌الخروج بود و با پا درمیانی همایون اردلان این مشکل حل شد، حالا هم این موضوع پیش آمده و امیدوارم مسئولان ورزش چاره‌ای بیندیشند.

مقصودی در پاسخ به این سوال که مدتی قبل خبر برگزاری مسابقات آسیایی نونهالان با نام خلیج عربی مطرح شد و گویا قرار است تیم ملی بوکس ایران نیز در این مسابقات که با نام جعلی قرار است برگزار شود حضور پیدا کنند، آیا شما از اعزام این تیم به این مسابقات مطلع هستید یا خیر، گفت:

باور کنید من اصلاً در مورد تصمیماتی که در فدراسیون بوکس گرفته می‌شود خبر ندارم، بنده و مرحوم کتیرائی حکم هیأت رئیسه را شخصا از وزیر ورزش گرفته‌ایم، اما هیچ خبری از تصمیمات فدراسیون بوکس نداریم. به نظرم اعزام تیم نونهالان به مسابقات اشتباه بزرگی است،‌ اصلا ما نونهالانی نداریم که بخواهیم به مسابقات اعزام کنیم. در شرایط اقتصادی که در کشور حاکم است حتی یک ریال پول هم مهم است، پس نباید بودجه را صرف چنین اعزام‌هایی کنیم، آن هم مسابقه‌هایی که با نام جعلی خلیج عربی قرار است برگزار شود.

از سوی دیگر اعزام مسابقات جهانی چه دلیلی دارد؟ آقایان می‌گویند می‌خواهیم بازیکنان را ارزیابی کنیم، سؤال من این است آیا مسابقات جهانی جای ارزیابی کردن ملی‌پوشان است؟! در شرایط اقتصادی که وجود دارد، تیم اعزام می‌شود و بچه‌ها در دور اول حذف خواهند شد، خب این اصلاً صلاح نیست، وقتی قرار است بازیکنان به خاطر شرایط فنی که دارند در دور اول حذف شوند، چه لزومی دارد تیم ملی به مسابقات آن هم با این تعداد اعزام شود، به نظرم این پول باید صرف اردوهای مشترک شود. 

عضو هیات رئیسه فدراسیون بوکس در پاسخ به این سؤال که به نظر شما آیا با شرایطی که بوکس دارد می‌توانیم سهمیه حضور در المپیک را کسب کنیم، گفت:

متأسفانه شرایط بوکس به هم خورده است، فعلا که حکم جلب فدراسیون را گرفته‌اند و همه چیز به هم ریخته است، اما من بعید می‌دانم که در این شرایط ما بتوانیم سهمیه بوکس را بگیریم. ما در تمام ادوار در المپیک نماینده داشتیم. وقتی ما از بوکس رفتیم دیگر تیم ملی نتوانست سهمیه المپیک بگیرد، در المپیک ریو نیز احسان روزبهانی تنها سهمیه المپیک را برای بوکس کسب کرد آن هم نه با تیم ملی از طریق مسابقات لیگ حرفه‌ای و تیم ملی هم هیچ سهمیه‌ای را نتوانست کسب کند. متأسفانه از روزی که صوری آمده فقط حرف می‌زند و هفته‌ای به یک نفر سه بار حکم می‌دهد. رئیس فدراسیون باید قانون مدیریت را بداند، اما متأسفانه در فدراسیون بوکس اینطور نیست. 

مقصودی در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد:

علی استکی پسر خوبی است، من او را دوست دارم، اما نباید مسئولان فدراسیون تا المپیک توکیو دست به کادرفنی می‌زدند، باید این کادر باقی می‌ماند و به کار خودش ادامه می‌داد، اگر مربی خارجی نمی‌خواستند بیاورند نباید دست به ترکیب کادرفنی می‌زدند. البته من از ابتدا می‌دانستم حضور مربی خارجی دروغ محض است. 

منبع: فارس