ملی‌پوشان عیدی خوبی به مردم دادند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فضل‌الله باقرزاده در مورد عملکرد خوب ملی‌پوشان شمشیربازی سابر و نایب قهرمانی‌شان در جهان اظهار داشت:‌بچه‌ها با این نتیجه بسیار خوبی که گرفتند عیدی خوبی به ملت ایران دادند و خستگی ما در رفت، خیلی نتیجه خوبی بود و بچه‌ها با جان و دل بازی کردند.

* این نتیجه کارمان را برای کسب سهمیه المپیک راحت‌تر کرد

وی ادامه داد: این نتیجه کمک زیادی به ما در آینده می‌کند، از اردیبهشت ماه به مسابقات سهمیه المپیک آغاز می‌شود و ما با این نتیجه‌ای که گرفتیم کارمان را با تیم‌های ضعیف‌تر آغاز می‌کنیم، این برای شمشیربازی ایران بسیار خوب خواهد بود که بتواند سهمیه تیمی المپیک را کسب کند. 

* دنیا پیشرفت زیادی در شمشیربازی کرده/ بچه‌های ما زحمت زیادی می‌کشند

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به شرایط مسابقات گفت: روسیه که تیم چهارم جهان بود، در ورود به هشت تیم برتر مغلوب ژاپن شد و این نشان می‌دهد که دنیا چقدر در شمشیربازی پیشرفت کرده است، مسابقات بسیار سختی بود، ما هم واقعا کار می‌کنیم و زحمت می‌کشیم، بچه‌های ما با نداری‌ها به این مرحله رسیدند و اگر امکانات بیشتری داشتیم نتیجه ها خیلی بهتر می‌شد. 

* هزینه‌های اعزام سه برابر شده، اما بودجه‌امن تغییری نکرده است

باقرزاده با اشاره به شرایط مالی گفت:‌ ما سال قبل هزینه‌های اعزام‌مان در مجموع به ۳۵ میلیون تومان می‌رسید، اما در حال حاضر با توجه به گران شدن ارز، هر اعزام ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اما بودجه‌مان تغییر چندانی نکرده است، البته از وزارت ورزش هم تشکر می‌کنم که با وجود مشکلات صددرصد اعتبار ما را پرداخت کرده است. 

* هرچه در توان داریم انجام می‌دهیم تا انگیزه بچه‌ها حفظ شود

وی در مورد اینکه با این شرایط چطور می‌خواهید انگیزه ملی‌پوشان را برای ادامه کار حفظ کنید، گفت: هر چه در توان داریم برای این بچه‌ها انجام می‌دهیم تا روحیه‌شان حفظ شود. ماساژور و بدنساز به تیم تزریق کرده‌ایم تا مقداری از مشکلات بچه‌ها کاسته شود و قرار است یک روانشناس هم به تیم اضافه شود تا یک مجموعه کامل را شاهد باشیم. 

باقرزاده با اشاره به مسابقات آینده گفت: مسابقات جایزه بزرگ مجارستان در ایام نوروز برگزار می‌شود و بچه‌ها پس از برگشت از ایتالیا، از اوایل هفته آینده کار خود را برای این رقابت‌ها آغاز می‌کنند.

منبع: فارس