میراسماعیلی: ورزش یعنی اخلاق، معرفت باید حرمت‌های همدیگر را حفظ کنند

مجمع کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌های ورزشی در سالن آکادمی ملی المپیک از ساعت ۱۵ آغاز شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، آرش میراسماعیلی پس از اتمام مجمع امروز کمیته ملی المپیک درخصوص حواشی این مجمع اظهار داشت: شیرینی مجامع به همین چیزها است. شاید درددل های روسای فدراسیون‌ها و تنش‌هایی که ایجاد می‌شود به نوعی به نفع مجمع و ورزش است. مجمع پرتنشی بود اما باید به صالحی امیری و همکارانش در هیات اجرایی خسته نباشید بگوییم.

وی ادامه داد: هر مدیریتی سعی می‌کند بهترین عملکرد را داشته باشد و شاید سهوا به نوعی کم‌کاری هایی باشد. خود من به نوعی شاید منتقد بودم زیرا ۵۰ درصد سهم جودو از بودجه تعلق نگرفته بود. طبق صحبت، جلسات و رایزنی‌های انجام شده ۱۰۰ درصد بودجه را اخذ کردیم. صالحی امیری و اعضای هیأت اجرایی همکاری کردند.

رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد: ورزش یعنی اخلاق، معرفت. انتظار داشتیم همه به نوعی حرمت‌های همدیگر را حفظ کنند. اگر اعتراضی می‌کنیم و صحبت یا درددلی هست باید با نهایت احترام و دلسوزانه باشد.

میراسماعیلی درخصوص حمایت خود از علیرضا دبیر در این مجمع عنوان کرد: همیشه حرف خودم را می‌زنم و سعی دارم از رشته خودم دفاع کنم. تلاش می‌کنم درباره رشته‌ام دلسوزی داشته باشم. طبیعی است دبیر و دوستان عزیز شاید دلسوزی و بلند کردن رگ گردن‌شان برای نفع شخصی شان نیست اما نباید زحمات و تلاش های صورت گرفته را هم نادیده بگیریم.

وی درخصوص اینکه به هر حال در مسابقات جهانی، المپیک و بازی‌های آسیایی همه از کشتی انتظار دارند، گفت: باید قبول کنیم کشتی، ورزش اول مملکت ما است اما این عدالت باید درباره تمام رشته ها باشد. اگر بخواهید کل قراردادهای لیگ جودو را حساب کنید شاید نصف قرارداد یک بازیکن فوتبال نباشد‌. فوتبال اکنون یک صنعت شده اما ما عدالت می‌خواهیم. من، دبیر و سایر دوستان انتظار داریم عدالت را رعایت کنند.

رئیس فدراسیون جودو اضافه کرد: شاید باید ایراد را به اولین‌ها گرفت که چانه ورزش را کم گرفته اند. ورزش اکنون سیاسی است و اینکه می‌گویند سیاسی نیست دروغ می‌گویند. پوتین را از فدراسیون جهانی برمی‌دارند. یک روس را از ریاست فدراسیون شمشیربازی برداشتند. دیگری تیم‌ها را محروم می‌کنند. این کارها سیاسی است. امروز سرم را بالا می‌گیرم که فدراسیون من به خاطر کار سیاسی تعلیق نشده و ما ورزش را سیاسی نکردیم. الان مشخص شد آقایانی که در IOC و جاهای مختلف هستند ورزش را سیاسی کرده‌اند.

میراسماعیلی درباره اینکه آیا نمی‌توان برای رفع تعلیق جودو روی همین مسائل مانور داد، گفت: واقعا حرف‌های مان را می‌زنیم‌، تلاش می‌کنیم و کارهای قانونی و حقوقی را انجام داده‌ایم. از روز اول همین حرف را زدیم. وقتی یک نفر رو به روی من می‌نشیند و می‌گوید ایران، ورزش را سیاسی می‌کند به نوعی مشخص شد چه کسی ورزش را سیاسی می‌کند. انتظار ما در همه جای دنیا عدالت است‌. اگر امروز سرم را به عنوان رئیس فدراسیونی که دو سال و ۷-۸ ماه است تعلیق و محروم هستیم بالا می‌گیرم، از حقانیتی دفاع کردیم که امروز در همه جای دنیا ثابت شد و این حقانیت به طرف ما است. به آن افتخار می‌کنیم و امیدواریم ورزش دنیا به وضعیت به دور از سیاست برگردد.

وی درمورد استوری اخیرش مبنی بر اینکه درمورد نقش برخی افراد در تعلیق جودو افشاگری خواهد کرد، توضیح داد: در بیشتر رشته‌ها این افراد هستند. در جودو هم افرادی که منافع‌شان با آمدن من به خطر افتاد و شاید پیشرفت این رشته را نمی‌دیدند، چسبیده به جودو بودند این خطر را احساس کردند. من با وجهه قهرمانی‌ام و ارتباطاتی که گرفته ام که این روزها نمونه اش را در ارتباط و امضای تفاهم نامه  با فدراسیون عراق، ترکیه قرقیزستان و… می‌بینید. وقتی وزیر ورزش عراق و رییس کمیته ملی المپیکش را می‌بینم، فقط به عنوان رئیس فدراسیون نیست بلکه به عنوان یک قهرمان است. وجهه بین‌المللی دارم.

رئیس فدراسیون جودو عنوان کرد: واقعا می‌گویم قلبم می‌سوزد و دلم به درد می‌آید. اسناد و مدارکی اکنون در دست من است و به دوستان امنیتی و قضایی ارائه می‌دهیم. از صمیم قلب می‌گویم یک ایرانی از انجام این کارها باید خجالت بکشد. دشمنی با آرش میراسماعیلی، پرچم و کشور ایران خیانت که هیچ جاسوسی محض است. چرا باید با مسئولان فدراسیون جهانی علیه ایران چت و صحبت شود. سناریو بنویسند و بگویند با ایران همکاری نکنید. دلیل این کار چیست؟ اسناد و مدارک من موثق است.

میراسماعیلی درخصوص اینکه آیا اسم این افراد را نمی‌گوید، افزود: اجازه بدهید محکمه و دادگاه تشخیص بدهد‌ زیرا خیلی از این مسائل محرمانه است. فقط امیدوارم ریشه چنین افرادی که ورزشی نیستند و می‌آیند در ورزش خانه، لانه یا منافعی برای خودشان درست می‌کنند در ورزش کشور خشک شود.

وی درمورد آخرین وضعیت رفع تعلیق جودو، گفت: کار خودمان را می‌کنیم. در فدراسیون دو پلن داریم. به رای تعلیق چهار ساله اعتراض کردیم که فرصت رسیدگی ابتدا دو ماه تمدید شد و پس از آن هم یک ماه دیگر تمدید شد. تیم حقوقی ما خوب کار کرده است. حساسیت برای رای گیری و اعلام رای خیلی بالا رفت. منتظر هستیم. اگر تعلیق ظرف مهلت یک سال و پنج ماهی که از آن باقی مانده پابرجا باشد، سعی داریم با اردوهای مشترک و شرایطی که در بحث کشورهای همسایه ایجاد می‌کنیم، با شرایط تعلیق کار را ادامه بدهیم. می‌خواهیم با روحیه دادن تا زمان رفع تعلیق کار را ادامه بدهیم.

رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: در دو هفته آینده رای صادر خواهد شد‌. اگر رای قبلی شکسته شود به روال عادی و معمول برای شرکت در مسابقات بین‌المللی بازمی‌گردیم. باید برنامه ریزی دقیق تر و تلاش بیشتری کنیم زیرا بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک را پیش رو داریم. اگر هم رای شکسته نشد، در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت می‌کنیم و اردوهای مشترک خواهیم داشت‌. در مسابقاتی که زیرنظر IJF نیست هم می‌توانیم شرکت کنیم. سعی داریم آن برنامه را هم پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید:
میراسماعیلی: با ورزشکار الجزایری که از رویارویی با نماینده رژیم غاصب انصراف داد، برخوردی…
مذاکره میراسماعیلی با قهرمان المپیک برای قبول مربیگری تیم ملی ایران
دیدار میراسماعیلی با نصیرپور/ بازگشت شایان به تیم ملی ایران بعد از مدت‌ها دوری

انتهای پیام /