میزبانی رقابت‌های المپیاد شطرنج از روسیه گرفته شد

فدراسیون جهانی شطرنج اعلام کرد که رقابت‌های المپیاد شطرنج به عنوان بزرگترین و مهمترین رویداد این رشته، در روسیه برگزار نخواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، باتوجه به شرایط موجود در جهان بعد از حمله روسیه به اوکراین، روز گذشته (پنج شنبه) فدراسیون جهانی شطرنج طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «شورای فیده نگرانی شدید خود را در مورد وضعیت ژئوپولیتیکی فعلی که به سرعت رو به وخامت است، ابراز می‌کند. شورای فیده طی نشست فوق‌العاده خود، برگزاری تمامی مسابقات و رویدادهای رسمی شطرنج فیده در روسیه را بررسی خواهد کرد. فدراسیون‌های عضو و کمیسیون‌های مسئول فیده برای اتخاذ مناسب‌ترین تصمیم مورد مشورت قرار خواهند گرفت.»

فدراسیون جهانی درحالی این بیانیه را صادر کرد که آرکادی دورکویچ -رئیس فدراسیون این رشته، فردی روس و صاحب نفوذ است.

فدراسیون جهانی شطرنج در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام داشت که چهل و چهارمین المپیاد جهانی که یکی از مهمترین و بزرگترین رقابت‌های تیمی در شطرنج به حساب می‌آید در روسیه برگزار نخواهد شد. این مسابقات که در آن تیم های ۱۹۰ کشور به مدت دو هفته به رقابت می‌پردازند، قرار بود از ۲۶ جولای تا ۸ آگوست در مسکو برگزار شود.

رویداد دیگری که میزبانی آن از روسیه سلب شد، نود و سومین کنگره فیده است که قرار بود در کنار المپیاد شطرنج برگزار شود. کنگره سال جاری شامل یک روند انتخاباتی خواهد بود زیرا اولین دوره ریاست فعلی فیده آرکادی دورکویچ، رو به پایان است. دورکویچ در سپتامبر ۲۰۱۸ در گرجستان به عنوان رئیس فدراسیون شطرنج انتخاب شد.

فدراسیون جهانی نوشت: شطرنج در روسیه حتی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بسیار محبوب بوده و ده ها میلیون هوادار در این کشور دارد. فیده باتوجه به وخامت ژئوپولیتیکی مجبور به انجام این حرکت دشوار شده است. در جلسه فوق‌العاده امروز مقرر شد تمامی مسابقات رسمی برنامه ریزی شده از روسیه به کشور دیگری منتقل شوند. فیده در حال حاضر روی یافتن تاریخ ها و مکان‌های جایگزین برای این رویدادها کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش کمیته برگزاری فینال لیگ قهرمانان به سلب میزبانی فینال لیگ قهرمانان از روسیه
واکنش کاپیتان تیم ملی اوکراین به حمله روسیه به اوکراین
جایزه بزرگ فرمول یک روسیه لغو شد

انتهای پیام/