میکل آرتتا اردوی منچسترسیتی را ترک کرد؛ سرمربی آرسنال به زودی معرفی می‌شود

کاپیتان پیشین باشگاه آرسنال در قامت سرمربی به این تیم بازخواهد گشت. انتظار می‌رود به زودی میکل آرتتا به عنوان سرمربی آرسنال معرفی شود.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ به احتمال بسیار زیاد فردا (جمعه)، سرمربی جدید باشگاه آرسنال معرفی خواهد شد. بعد از اخراج اونای امری، فردریک لیونبرگ برای چند بازی سکان هدایت توپچی‌ها را در اختیار داشت. اما دوران سرمربی‌گری او در آرسنال خیلی زود به پایان رسید. لیونبرگ در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود از باشگاه خواسته بود تا تکلیف او به عنوان سرمربی موقت یا دائم مشخص شود. حال اخبار منتشر شده در رسانه‌های انگلیسی حاکی از آن است که لیونبرگ تنها یک بازی دیگر، سرمربی آرسنال خواهد بود. او که تیم را در چند هفته اخیر تمرین داده، در بازی روز شنبه مقابل اورتون نیز به عنوان سرمربی کارش را ادامه خواهد داد و بعد از آن سرمربی جدید روی نیمکت آرسنال می‌نشیند.

در همین راستا میکل آرتتا، امروز پس از یک سخنرانی احساسی مقابل بازیکنان و کادر منچسترسیتی، اردوی باشگاه را ترک کرده است. آرتتا از سال 2016 به عنوان دستیار در کنار گواردیولا و باشگاه منچسترسیتی مشغول به کار است. او طی سال‌های 2011 تا 2016 بازیکن آرسنال بود و 110 بار با پیراهن این تیم به میدان رفت. آرتتا در دوره‌ای بازوبند کاپیتانی آرسنال را نیز بر بازو داشت.

ترک جلسه تمرینی امروز منچسترسیتی توسط آرتتا به دلیل نهایی کردن مذاکرات با آرسنال انجام گرفته است. میکل آرتتا بعد از رسیدن پیشنهاد سرمربی‌گری آرسنال تصمیم به جدایی از منچسترسیتی گرفت. توافقات نهایی تقریبا حاصل شده است و روز جمعه این مربی 37 ساله به عنوان سرمربی جدید آرسنال معرفی خواهد شد.

آرتتا روز پنجشنبه 26 دسامبر در دیدار با بورنموث برای اولین بار به عنوان سرمربی آرسنال روی نیمکت می‌نشیند. یکشنبه 29 دسامبر، دربی لندن آخرین بازی آرسنال در سال 2019 میلادی و دومین تجربه سرمربی‌گری آرتتا خواهد بود.