ناگتس 3-4 بلیزرز / تریل بلیزرز راهی فینال غرب شد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پورتلند تریل بلیزرز یکشنبه در دیدار هفتم نیمه نهایی کنفرانس غرب موفق شد میزبان خود دنور ناگتس را از سر راه بردارد و با نتیجه 3-4 به فینال غرب راه یابد.

سی جی مک کالوم 37 امتیاز و 9 ریباند گرفت و با جامپ شاتِ رو به عقب خود در 11 ثانیه آخر نقش پررنگی در برد 96-100 بلیزرز داشت. دیمین لیلارد 13 امتیاز، 10 ریباند و 8 پاس گل افزود؛ علاوه بر لیلارد، انیس کنتر (12 امتیاز و 13 ریباند) نیز موفق به ثبت دبل دبل شد.

برای دنور، نیکولا جوکیچ با 29 امتیاز و 13 ریباند یک دبل دبل ثبت کرد و جمال موری نیز 17 امتیاز گرفت.

نیمه نخست 39-48 به سود ناگتس پایان یافت. پورتلند اولین برتری خود در این دیدار را در 12 ثانیه آخر کواتر سوم با جامپ شات مک کالوم که به نتیجه 70-71 انجامید به دست آورد؛ اما این برتری دوام چندانی نیافت و چند ثانیه بعد، مونته موریس با دو پرتاب آزاد دنور را با برتری 71-72 روانه کوارتر چهارم کرد.

پورتلند که در سه کوارتر اول از 19 شوت سه امتیازی 18 تا را از دست داده بود کوارتر چهارم را با دو شوت سه امتیازی آغاز کرد و به دنبال آن زک کالینز و لیلارد با شوت های خود این تیم را به برتری 76-81 رساندند.

رودنی هود، بازیکن پست های فوروارد و گارد، در کوارتر سوم دچار آسیب دیدگی زانو شد و در حالی که تنها 6 امتیاز کسب کرده بود مجبور به ترک زمین شد و دیگر بازنگشت.

دنور گرچه در بیشتر دقایق بازی تیم برتر بود، در کوارتر چهارم به مدت 5 دقیقه هیچ گلی در حین بازی نزد تا این که در دو دقیقه پایانی گری هریس یک لی آپ انجام داد و به دنبال آن با پرتاب فلوتر جوکیچ نتیجه 93-94 شد؛ با جامپ شات مک کالوم این نتیجه به 95-98 تغییر یافت و جوکیچ با دو پرتاب آزاد در 8 ثانیه آخر، پورتلند را که در مقطعی از بازی 17 امتیاز از حریف عقب بود به پیروزی رساند تا این تیم برای اولین بار از سال 2000 راهی فینال کنفرانس غرب شود.

دیدار اول فینال غرب بین بلیزرز و واریرز سه شنبه شب در اوکلند کالیفرنیا برگزار می گردد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسکای