نتایج مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه ، با انجام 16 دیدار از هفته ششم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2018/19، تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله بعد و همچنین راه یافته به لیگ اروپا مشخص شد. 

مروری داریم بر بازی‌های دو شب گذشته و وضعیت نهایی تیم‌ها در جدول گروهی:

گروه A

بروسیا دورتموند با پیروزی دو بر صفر در خانه موناکو پس از یک هفته به صدر جدول بازگشت. اتلتیکو مادرید نیز مانند دورتموند مقابل کلوب بروخه ناکام ماند تا فرصت خوب برای صدرنشینی را از دست بدهد.

دورتموند و اتلتیکو مادرید به مرحله بعدی صعود کردند و کلوب بروخه، تیمی که کاوه رضایی در آن توپ می‌‎زند راهی لیگ اروپا شد.

نتیجه‌ای قابل انتظار برای گروه اول رقابت‌ها.

گروه B

پس از گروه C، می‌توان این گروه را دشوارترین گروه فصل جاری لیگ قهرمانان دانست. با دو شکست تاتنهام در دو بازی ابتدایی مقابل اینتر و بارسلونا، به نظر می‌رسید کار شاگردان پوچتینو تمام شده باشد اما اینترمیلان قدر این فرصت طلایی را ندانست تا تاتنهام کام‌ بک بزند و به عنوان تیم دوم جواز صعود به مرحله بعد را به دست آورد.

در بازی هفته پایانی اینتر در بازی خانگی با تساوی 1-1 مقابل آیندهوون متوقف شد و تاتنهام با همین نتیجه مقابل بارسلونا توانست راهی دور بعد شود.

بارسلونا و تاتنهام به عنوان تیم‌های اول و دوم صعود کردند و اینتر راهی لیگ اروپا شد. جایی که تیم‌ همشهری یعنی میلان در آن حضور دارد.

گروه C

بازی‌های گروه مرگ تا ثانیه آخر حساس و نفس‌گیر دنبال شد. جنگ صعود میان لیورپول، پاریسن ژرمن و ناپولی بود اما ستاره سرخ بلگراد با بازی‌های خوب خانگی خود معادلات گروه را به هم زد.

پاریسی‌ها با پیروزی مقابل لیورپول در هفته پنجم صعود خود را قطعی کردند و مردان کلوپ برای حضور در دور حذفی به پیروزی یک بر صفر در جهنم آنفیلد نیاز داشتند. با گلزنی صلاح و درخشش آلیسون بکر در دقایق پایانی بازی لیورپول توانست نتیجه دلخواه را به دست آورد. در بازی دیگر نیز پاریسن ژرمن با پیروزی 4-1مقابل ستاره سرخ، نام خود را به عنوان تیم اول گروه ثبت کرد.

پاریسن ژرمن و لیورپول به دور حذفی صعود کردند و ناپولی بدشانس تنها با یک شکست در مرحله گروهی راهی لیگ اروپا شد. کارلو آنجلوتی نیز برای اولین باراز فصل 2000/01 نتوانست به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه یابید.

گروه D

تکلیف تیم‌های اول و دوم در ساده‌ترین گروه فصل جاری از هفته قبل مشخص شده بود. پورتو به عنوان تیم اول و شالکه به عنوان تیم دوم جواز صعود به مرحله بعد را کسب کرده بودند. با این حال دو تیم کم فروشی نکردند و در هفته پایانی بر رقیبان خود پیروز شدند.

پورتو در زمین گالاتاسرای 3-2 به برتری رسید و شالکه در بازی خانگی 1-0 لوکوموتیو مسکو را شکست داد.

گالا با چهار امتیاز راهی لیگ اروپا شد و لوکوموتیو با سه امتیاز در رتبه چهارم گروه جای گرفت.

گروه E

همه چیز در این گروه از پیش مشخص شده بود به جز جایگاه نهایی بایرن مونیخ و آژاکس. بایرن و آژاکس پیش‌تر صعود خود به دور حذفی را قطعی کرده بودند، بنفیکا به لیگ اروپا راه یافته و آ ا ک آتن حذف شده بود.

در بازی نهایی بایرن مونیخ برای ادامه صدرنشینی به آمستردام سفر کرد. این بازی تبدیل به زیباترین دیدار هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا شد. جنگ تمام عیار در یوهان کرایف آرنا پس از هفت دقیقه وقت‌های تلف شده با تساوی 3-3 به پایان رسید تا بایرن مونیخ به عنوان تیم اول و آژاکس به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کنند. در این بازی یک بازیکن از هر یک از دو تیم اخراج شد و یک گل بایرن و یک گل آژاکس از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

گروه F

در این گروه صعود سیتی از پیش قطعی شده بود، لیون و شاختار دونتسک شانس رسیدن به دور حذفی را داشتند و هوفنهایم نیز اندکی امیدی برای کسب رتبه لیگ اروپا.

سیتی توانست شکست یک بر صفر از هوفنهایم را با پیروزی دو بر یک عوض کند تا به عنوان تیم اول صعود کند. در دیگر دیدار گروه نیز شاختار و لیون به تساوی1-1 بسنده کردند. لیون راهی دور حذفی شد و شاختار به لیگ اروپا رفت.

گروه G

تکلیف صدرنشین و تیم دوم این گروه نیز پیش‌تر مشخص شده بود اما این موضوع چیزی از جذابیت و تاریخ‌سازی بازی‌های پایانی کم نکرد. رئال مادرید با برتری در دو بازی مقابل رم صعودش به عنوان صدرنشین را قطعی کرده بود و فاصله رم با دوتیم دیگر گروه نیز بیش از سه امتیاز بود.

رئال که در پاییتخت روسیه نتیجه را به زسکا مسکو واگذار کرده بود با یکی از جوان‌ترین ترکیب‌های تاریخ خود میزبان این تیم بود. نتیجه پایانی بازی دوراز انتظار بود، رئال مقابل تیم روسی با حساب سه بر صفر مغلوب شد تا بزرگ‌ترین شکست تاریخ لوس بلانکوس در یک بازی خانگی اروپایی رقم بخورد.

در دیگر دیدار ویکتوریا پلژن در چک، 2-1 بازی بازی را از رم برد تا هم‌امتیاز با زسکا مسکو و به لطف نتیجه بهتر در بازی رودررو راهی لیگ اروپا شود. زسکا مسکو نیز با 7 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

گروه H

وضعیت این گروه نیز مشابه گروه E بود. یوونتوس و منچستریونایتد هفته قبل صعود خود به دور بعدی را قطعی کرده بودند و والنسیا عنوان سومی خود را. یوونتوس بازی پایانی را در چمن مصنوعی میهمان یانگ بویز بود. این دیدار با پیروزی 2-1 تیم سوئیسی خاتمه یافت. منچستر قدر این فرصت طلایی برای صدرنشینی را ندانست و با نتیجه مشابه مغلوب والنسیا شد تا جدول گروه دست نخورده باقی بماند.