نتایج هفته شانزدهم بوندس لیگا؛ زنگ خطر برای دورتموند به صدا درآمد

یک هفته مانده به نیم فصل فوتبال آلمان، اختلاف سه تیم بالانشین کاهش یافت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، هفته شانزدهم بوندس‌لیگا با انجام 9 بازی در روزهای 27 و 28 آذر پیگیری شد. نگاهی داریم به جدول رده‌بندی لیگ و همچنین نتایج بازی‌های این هفته.

مونشن گلادباخ 2-0 نورنبرگ

در اولین بازی هفته مطابق انتظار گلادباخ کار سختی مقابل تیم انتهای جدولی نداشت. تورگان هازارد در دقیقه 47 و آلسان پلئا در دقیقه 86 برای میزبان گلزنی کردند. ضمن اینکه تورگان هازارد در نیمه اول بازی یک پنالتی را از دست داد. تیم دیتر هکینگ با این پیروزی 33 امتیازی شد و یک هفته مانده به نیم‌فصل به شش امتیازی دورتموند رسید. گلادباخ در هفته پایانی نیم‌فصل اول میهمان دورتموند خواهد بود، یکی از حساس‌ترین دیدارهای فصل جاری بوندس‌لیگا!

فورتونا دوسلدورف 2-1 دورتموند

دوسلدورف در این بازی نیز نمایشی فوق‌العاده داشت، همانطور که مقابل بایرن مونیخ خوش درخشیده بود. عدم حضور چند تن از بازیکنان اصلی دورتموند در ترکیب اولیه تاثیرش را گذاشت. دوسلدورف نیمه اول روی یک ضدحمله با لوکباکیو به گل رسید. همان بازیکنی که مقابل بایرن هت تریک کرده بود. در نیمه دوم باز هم دوسلدورف بود که با همان برنامه ضدحمله گلزنی کرد. ژان زیمر با شوتی مهار نشدنی یک سوپرگل را به ثمر رساند تا فاوره مجبور به آوردن سانچو و آلکاسر به میدان شود. آلکاسر تنها توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند و بازی با حساب 2-1 به پایان رسید.

با این حساب اولین شکست فصل دورتموند رقم خورد. این شکست بیش از همه گلادباخ و بایرن مونیخ را خوشحال کرد. همچنین زنگ خطر را در آستانه پایان نیم‌فصل برای لوسین فاوره به صدا درآورد.

بایرن مونیخ 1-0 لایپزیش

حساس‌ترین بازی هفته در آلیانز آرنا برگزار شد. از همان دقایق آغازین بازی مشخص بود که لایپزیش خواهان پیروزی در این بازی است. پرسینگ شدید و حملات پیاپی مقابل بایرن، هیچ نشانی از احتیاط و بازی برای نباختن نداشت. بازی فیزیکی و پرسینگ دو تیم اجازه خلق موقعیت زیادی نمی‌داد با این حال هر یک از دو تیم سه چهار مرتبه شانس باز کردن دروازه حریف را داشتند. همچنین یک بار تیر دروازه هر دو تیم به لرزه درآمد.

در بیست دقیقه پایانی بازی، پیتر گولاچی دو موقعیت جدی را از بایرن گرفت اما در نهایت ریبری اجازه نداد دروازه‌بان مجارستانی ستاره این بازی باشد. دقیقه 83 فرانک ریبری روی توپی که در محوطه جریمه اتفاقی به او رسید یک گل فوق‌العاده را به ثمر رساند.

بایرن از غفلت دورتموند نهایت استفاده را برد. نیکو کواچ در دیدار پایانی نیم‌فصل اول میهمان تیم سابقش آینتراخت فرانکفورت خواهد بود. با توجه به جدال مستقیم دو رقیب بایرن یعنی دورتموند و گلادباخ در هفته آخر، بایرن چیزی جز پیروزی از این بازی نمی‌خواهد.

نتایج دیگر بازی‌های بوندس لیگا در هفته شانزدهم

  • هرتابرلین 2-2 آگزبورگ
  • وولفسبورگ 2-0 اشتوتگارت
  • شالکه 1-2 بایرلورکوزن
  • وردربرمن 1-1 هوفنهایم
  • فرایبورگ 1-1 هوفنهایم
  • ماینتس 2-2 آینتراخت فرانکفورت