نشست خبری زاکرونی سرمربی امارات پیش از دیدار نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، آلبرتو زاکرونی سرمربی امارات پیش از دیدار نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 به هدف خود مبنی بر قهرمانی تیم امارات اشاره کرد و گفت: “من پانزده ماه پیش مربیگری تیم امارات را بر عهده گرفتم و از همان ابتدا هدفم قهرمانی جام ملت های آسیا بود. قهرمانی هدف همه ما بود: فدراسیون فوتبال امارات متحده عربی، کادر فنی، بازیکنان و مدیران تیم. قصد همگی ما این بود که به فینال برسیم و عنوان قهرمانی را کسب کنیم.” زاکرونی در ادامه از انعطاف پذیری ترکیب تیم خود سخن گفت:

“ما از همان آغاز بسیار خوب کار کردیم، با مشکلات زیادی روبرو شدیم، ترکیب تیم را مرتبا تغییر دادیم، و پس از مواجهه با مصدومیت ها باز هم در تغییر ترکیب انعطاف نشان دادیم. بعد از آن که چندین اردوی تمرین را پشت سر گذاشتیم، مجبور شدیم بازیکنان بیشتری را به خاطر آسیب دیدگی یا دلایل دیگر تغییر دهیم. اینها را به عنوان عذر و بهانه مطرح نمی کنم. من به بازیکنانم اعتماد دارم. تیمی قهرمانی را از آنِ خود می کند که وضعیت خود را از یک بازی به بازی دیگر سازگار می کند.”

سرمربی ایتالیایی امارات ضمن تعریف از خط دفاع و خط حمله و همچنین انسجام تیم قطر اظهار کرد: “قطر تیم قوی و سازمان یافته ای است؛ آمارها حاکی از آن است که قطر تیم خوب و منسجمی است و می داند چگونه دفاع کند. این تیم بازیکنان خوبی در خط حمله دارد و قادر است فرصت های گلزنی ایجاد کند. هر کسی که بازی های قطر را تماشا کرده باشد متوجه است که این تیم در سال های اخیر تا چه حد پیشرفت کرده است. تیم ملی فعلی آنها حاصل کار و تلاش سال های متمادی است. اما بازیکنان ما به حدی برای رسیدن به فینال و قهرمانی انگیزه دارند که هیچ چیز سد راهشان نمی شود.”

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: ای اف سی