نمایش آسیا فراتر از گذشته

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، جام ملت های آسیا که در سال 1956 بسیار ساده و ابتدایی پایه ریزی شد، امروزه چنان تحولات گسترده ای پیدا کرده که به یکی از بزرگ ترین رویدادهای فوتبال مدرن تبدیل شده است.

در این رویداد که ماه آینده در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد 24 کشور گرد هم می آیند تا یک رقابت باشکوه قاره ای را به نمایش بگذارند.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنونی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در اظهاراتی گفت: “جام ملت های آسیا از آغاز کار خود در 1956 تا کنون رشد بسیاری کرده و این حاصل اتحاد و تعهد کنفدراسیون فوتبال آسیا و انجمن های عضو آن بوده است که با تلاش و همکاری به سوی چشم انداز و رسالت این نهاد گام برداشته و استانداردهای رقابت های آسیایی را بالا برده اند.”

از آنجا که علاقمندان به فوتبال در سراسر جهان برای دومین بار از سال 1996 به تورنمنت امارات متحده عربی چشم دوخته اند، کنفدراسیون فوتبال آسیا در چند ماه اخیر از هیچ تلاشی برای ارتقای کیفیت این رقابت ها فروگذار نکرده است.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: “جام ملت های آسیا در حال حاضر یکی از مهم ترین رویدادهای ورزشی جهان است و هدف همه اعضا و دست اندرکاران این کنفدراسیون این است که با تلاش دسته جمعی در جهت برگزاری هر چه بهتر رقابت های 2019 میراثی ماندگار برای سالیان آینده به جا بگذارند.”

هفدهمین دوره جام ملت های آسیا با شعار “گردهم آیی ملت های آسیا” تیم هایی از 5 منطقه آسیا را گرد هم خواهد آورد و در یکم فوریه 2019 با اهدای بزرگ ترین جایزه پولی بالغ بر 14.8 میلیون دلار آمریکا به همراه یک جام زیبا و خیره کننده جدید به تیم قهرمان بر شکوه این رویداد خواهد افزود.

از دیگر تحولات این دوره می توان به “مولتن”، حامی جدید توپ های مسابقات، و استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی از مرحله یک چهارم نهایی اشاره داشت.

مترجم: نسرین صحیحی