نوستالژی روز | مرور احکام انضباطی دربی تا امروز؛ از بازداشت تا محرومیت 3 ساله!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، ؛ یک هفته از دربی شماره نود می گذرد اما حواشی این دیدار پر تنش همچنان پابرجا است و مشخص نیست ترکش این دیدار چه زمانی تمام می شود.

ظهر امروز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای صادره درخصوص تخلفات تماشاگران دو تیم و بازیکنان این دیدار را اعلام کرد که طی آن شجاع خلیل زاده و عارف غلامی 2 جلسه و سیاوش یزدانی 1 جلسه از همراهی تیمشان محروم شدند.

هر دو تیم پرسپولیس و استقلال نیز از اولین دیدار خانگی خود محروم از تماشاگر هستند!

این آرا که از سوی کمیته انضباطی اعلام شده طبق گفته برخی خبرگزاری ها یکی از سنگین ترین احکام صادره توسط کمیته انضباطی برای این دربی است .

مرور دربی های قبلی پی به این موضوع می بریم که آنطور که باید هم این احکام در مقابل بازداشت بازیکنان و یا نیمه تمام ماندن مسابقه چندان سنگین نبوده است.

دربی شماره 38 که در سال 73 برگزار شد، در ابتدا با دو گل پرسپولیس در جریان بود اما استقلال موفق شد در ده دقیقه پایانی هر 2 گل خورده را جبران کند. این مسابقه اما با این نتیجه به پایان نرسید چرا که با درگیری و زد و خورد مجتبی محرمی و امیر قلعه نویی، تماشاگران دو تیم به زمین مسابقه ریختند و در نهایت کمیته انضباطی علاوه بر محرومیت 3 ساله ی محرمی و 6 ماهه ی قلعه نویی، نتیجه دیدار را سه بر صفر به سود استقلال اعلام کرد.

یکی دیگر از دیدارهای عجیب و پرتنش برمی گردد به دی ماه 1379 که طی آن پرویز برومند با مشت به صورت پایان رافت کوبید و در پایان مسابقه نیز بازیکنان 2 تیم به جان هم افتادند. کمیته انضباطی در آن سال نیمی از بازیکنان دو تیم از جمله عابدزاده، استیلی، برومند و محمد نوازی را بین 1 تا 3 سال از حضور در زمین فوتبال محروم کرد!

دربی پایتخت حالا بعد از گذشت سال ها بار دیگر رنگ و بوی خشونت به خود گرفته است و مشخص نیست چه زمانی تقابل این دو تیم، محرومیت در بر نخواهد داشت!