نکات آماری از تاريخچه بازيهاي استقلال و الهلال/ آمار صد در صد برد استقلال برابر عربستانی ها

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، سومین روز مرحله گروهی لیگ قهرمانان  آسیا در گروه  سی (C)  تیمهای استقلال ایران و الهلال عربستان در ورزشگاه الاهلی قطر از ساعت 21:30  امروز دوشنبه به مصاف یکدیگرخواهند رفت این دیدار را میتوان  از جمله دیدارهای کلاسیک غرب آسیا محسوب کرد و نکات تاریخی جالبی را در خود دارد.از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

*دوتيم تاكنون هفت بار به مصاف هم رفته اند.

*شهرهاي العين ، دوحه و رياض هر كدام دوبار ميزبان اين بازي بوده اند.تهران آخرين ميزبان بازيهاي دوتيم بوده است.


*اميرهاشمي مقدم ، فرهادمجيدي، سيروس دين محمدي، يدالله اكبري، علي سامره ، پژمان منتظري و آرش برهاني گلزنان استقلال در مصاف با الهلال بوده اند.

آرش برهاني


*استقلال دوبار و الهلال تاكنون سه بار فاتح اين بازي بوده اند، دو بازي ديگر بعداز تساوي در ١٢٠ دقيقه با برتري سعوديها در ضربات پنالتي همراه بوده است.


*زنده یاد منصورپورحيدري، مرحوم ناصرحجازي و اميرقلعه نويي هركدام دوبار و رولند كخ يك بار سرمربي استقلال مقابل الهلال بوده اند.

زنده یاد منصورپورحيدري، مرحوم ناصرحجازي


*در هفت بازي قبلي، ٣ بازي در جام باشگاههاي آسيا، ٣ بازي در ليگ قهرمانان آسيا و يك بازي در جام درجام آسيا بوده است.


*هر دو پيروزي استقلال با نتيجه ٢-١ بوده است.


*رضاحسن زاده با چهاربازي مقابل الهلال پرسابقه ترين بازيكن استقلال در مصاف با اين تيم است.



*رضاحسن زاده


*شاهين بياني و مجتبي جباري با دوكاپيتاني مقابل الهلال بين استقلاليها ركورددارند.


به خاطر اختلاف های سیاسی که بین ایران و عربستان وجود دارد، دو سال است که بازی های نماینده های دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث برگزار می شود که در این بین استقلال آمار صد در صد برد برابر نماینده های عربستانی را به ثبت رسانده است.


استقلال در لیگ قهرمانان آسیا سال 2017 در دو بازی رفت و برگشت موفق شد التعاون عربستان را در زمین بی طرف شکست بدهد و در سال 2018 هم رفت و برگشت الهلال قدرتمند را شکست داد.


حالا استقلال در شرایطی باید در بازی رفت به مصاف الهلال برود که این تیم در دو بازی اول خود تنها یک امتیاز کسب کرده است و برای زنده نگه داشتن شانس صعود خود نیاز مبرم به کسب 3 امتیاز بازی دارد.