نگاه روز | اشتباهات داوری، ضعف فنی شفر را پوشاند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، استقلال تهران یکی از تیم‌هایی است که طبق گفته کارشناسان داوری لظمه زیادی از سوت‌های داوری دیده است و در مسابقه آخرشان مقابل پدیده نیز در دقیقه 78 گلی به ثمر رساندند که کمک داور به اشتباه آن را افساید اعلام کرد.

با این حال اما خط حمله استقلال در 15 مسابقه فقط 18 گل وارد دروازه حریفان کرد که از این حیث نمی توان چنین عملکردی را برای یک تیم مدعی قابل قبول دانست. اگر شفر می خواهد تیمش در نیم فصل دوم به مدعیان قهرمانی نزدیک شود باید به دومین وعده خود که تقویت خط حمله است عمل کند.

به طور مثال فرشید باقری در نیمه اول دیدار با پدیده مشهد به دلیل مصدومیت تعویض و جای خود را به نویمایر داد. این بازیکن که با وجود مصدومیت به استقلال آمد، تا پایان هفته پانزدهم موفق نشده حتی یک بار دروازه حریفان را باز کند. در این مسابقه نیز او دو موقعیت گلزنی بسیار مناسب را از دست داد تا سه امتیاز در تهران نماند. وینفرد شفر پس از بازی به انتقاد از داوری پرداخت و گفت که گل صحیح استقلال آفساید گرفته شده است. در اینکه گل استقلال سالم بوده شکی نیست، اما شفر نباید صورت مسئله را پاک کند، چرا که نویمایر با نظر او جذب شده و نتوانسته حتی در جمع بازیکنان متوسط داخلی باشد. این بازیکن با وجود تجربه بازی در اروپا، اصلا نتوانسته به استقلال کمک کند و باید دید مسئولان و کادرفنی استقلال چه تصمیمی درباره او می‌گیرند.

*سپهر خرمی