هروی: امیدوارم قشنگ ترین نتیجه در ترکیه رقم بخورد/ امیدها پشتوانه کاراته ایران هستند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، سیدشهرام هروی در پاسخ به این سؤال که شرایط فنی تیم ملی مردان کشورمان برای حضور در لیگ جهانی سری A ترکیه در حال حاضر به چه صورت است، گفت: تمرینات تیم ملی خوشبختانه در حال حاضر در شرایط خوبی به سر می‌برد، ما هفته آینده چهارشنبه تمریناتمان به پایان می‌رسد و در دومین مرحله لیگ کاراته‌وان سری A استانبول شرکت می‌کنیم. تیم در آرامش خوبی قرار دارد؛ مهمترین مسأله این است که بچه‌های ما همه شرایط ایده‌آلی دارند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: فضای دوستانه‌ای در چارچوب اردو‌های تیم ملی حاکم است، اما رقابت بین همه ملی پوشان همیشه وجود دارد، همه بچه‌هایی که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند برای رسیدن به این آوردگاه بزرگ در تلاش هستند. رقابت خوبی بین ملی‌پوشان حاکم است و امیدوارم این مسیر تا پایان المپیک توکیو ادامه داشته باشد.

هروی در پاسخ به این سؤال که آیا لیگ مرحله سری A ترکیه از لحاظ امتیاز برای ملی‌پوشان می‌تواند شرایط خوبی داشته باشد یا خیر، گفت: مسابقات سری A، 650 امتیاز دارد؛ از نظر کمیت و کیفیت این مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شود، نفرات زیادی از کشورهای مختلف در این مسابقات حضور خواهند داشت و همه قهرمانان می‌آیند تا فاصله خود را با دیگر قهرمانان در رنکینگ حفظ کنند. شرایط این مسابقات خاص است و ویدیوچک ندارد. رقابت‌ها بسیار شلوغ می‌شود و به خاطر همین امیدوارم در ترکیه باز هم شاهد یک رویداد خوب بین ملی‌پوشان باشیم. 

سرمربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که آیا برای حضور در این رویداد قرار است تیم ملی با ترکیب کامل اعزام شود یا خیر، عنوان کرد: با توجه به اینکه شرایط مالی خوبی در کشور حاکم نیست، اما فدراسیون برای اعزام تیم حمایت خوبی را انجام داده است ما از مسئولان فدراسیون خواستیم 11 بازیکن تحت پوشش تیم ملی به مسابقات اعزام شود، فدراسیون با اعزام 11 نفر موافقت کرده که جا دارد برای این حمایت از مسئولان فدراسیون تشکر کنیم. 5 تا 6 بازیکن امید هم قرار است از طریق هیأت‌های استانی خود از لحاظ مالی تأمین شوند و در این مرحله از مسابقات حضور پیدا کنند. بچه‌های تیم امید هم شرایط خوب تمرینی داشته و دارند. امیدوارم با حضور در لیگ جهانی سری A  تیم ملی کاراته قشنگ‌ترین نتایج را کسب کند. 

هروی در پاسخ به این سؤال که با اعزام بازیکنان تیم امید به لیگ جهانی سری A تیم ملی از لحاظ پشتوانه‌سازی خیالش راحت است، گفت: مسلماً اگر تیم ملی بخواهد در سطح اول دنیا باشد باید بتواند پشتوانه داشته باشد، کاراته ما شرایط خوبی دارد. این نفرات باید حفظ شوند تابتوانیم در آینده پشتوانه‌های خوبی برای تیم ملی داشته باشیم. همه این نفرات جوان هستند و سال‌های سال می‌توانند برای تیم ملی افتخارآفرینی کنند. در هر صورت با تمام مشکلاتی که فدراسیون از لحاظ مالی دارد خواسته ما که اعزام همه 11 نفر بود برآورده شده و انشاءالله بچه‌ها در لیگ جهانی ترکیه بتوانند نتیجه خوبی را کسب کنند. 

منبع: فارس