هروی: هم و غم تیم ملی کاراته تکرار قهرمانی در آسیا است/ امیدوارم دست‌پر بازگردیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شانزهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا طی روزهای 28 تا 30 تیرماه در تاشکند ازبکستان برگزار می شود و تیم ملی کاراته کشورمان با ترکیب کامل ساعت 15:20 امروز(سه شنبه 25 تیرماه) عازم محل برگزاری این پیکارها می شود.

سید شهرام هروی در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی کاراته پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا چطور است، گفت: امروز برای حضور در شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا راهی ازبکستان می‌شویم. در طول این چند مرحله اردویی که پشت سر گذاشتیم، تمرینات خوبی را پیگیری کردیم و خوشبختانه ملی‌پوشان از لحاظ فنی در شرایط خوبی قرار دارند و با روحیه بالا به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند. بچه‌های ما در تلاش هستند تا عنوان قهرمانی دوره گذشته را تکرار کنند، ضمن اینکه تمام هم و غم ما این است که عنوان قهرمانی در آسیا را کسب کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بعد از مسابقات قهرمانی آسیا ما تا پایان سال ۹ مرحله مسابقه را پیش رو داریم. امتیاز مسابقات قهرمانی آسیا برای ما اهمیت دارد چون امتیازهایی که در مسابقات کاراته‌ وان و قهرمانی آسیا به دست می‌آوریم برای کسب سهمیه المپیک جمع می‌شود و درواقع هرچه بیشتر امتیاز جمع کنیم، مسیر المپیک برای ما آسان‌تر می‌شود. خوشبختانه تمام بازیکنان هم روی این موضوع تمرکز  کرده‌اند.

سرمربی تیم ملی کاراته در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخ به این سوال که با حضور تیم‌های قدرتمند آسیایی آیا کار در قهرمانی آسیا برای شما سخت می‌شود یا خیر گفت:‌ ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که ان‌شاءالله هم در بخش انفرادی و هم در بخش کومیته تیمی بهترین عملکرد را داشته باشیم. تلاش ما این است که پس از موفقیت در قهرمانی آسیا راهی لیگ جهانی کاراته‌وان ژاپن شویم و بتوانیم بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. به هر حال تک‌تک نفراتی که در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا قرار دارند شانس کسب مدال طلا هستند، اما مبارزه قابل پیش‌بینی نیست. چون همیشه در تاتامی اتفاقاتی رخ می‌دهد که نمی‌توان از قبل آن را پیش‌بینی کرد. به هر حال تیم ما شرایط خوبی را دارد و امیدوارم به کمک خدا بتوانیم از این رقابت‌ها دست‌پر بازگردیم.

هروی در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسابقات قاره‌ای برای هر قاره حساسیت خود را دارد. مبارزات قاره آسیا هم حساسیت ویژه خود را دارد. در گذشته این مسابقات هر دو سال یکبار برگزار می‌شد اما حالا این رقابت‌ها هر سال برگزار می‌شود. با توجه به اینکه امسال در سالی هستیم که بسیار مهم و حساس است، همه کشورها با تمام قوا در مسابقات حضور پیدا می‌کنند. همه کشورها به خاطر المپیکی بودن کاراته روی ورزشکارانشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در بحث دیپلماسی هم کشورها ورود کرده‌اند. به هر حال امیدوارم با تمام قدرت بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود، گفت: ما در دوره قبل کومیته تیمی مردان قهرمان آسیا شدیم. این دوره می‌رویم که ان‌شاءالله در مجموع مردان و بانوان که در هر دو بخش با انگیزه هستند قهرمان شویم. یک نکته را باید اشاره کنم و آن هم حمایت‌های وزیر ورزش به مسئولان فدراسیون از تیم ملی کاراته ایران است. این حمایت‌ها باعث شده ما بدون استرس در مسیر المپیکی قدم برداریم. امیدوارم ما با همین روال بتوانیم در مسیر کسب سهمیه المپیک حضور پیدا کنیم تا تمام سهمیه را بتوانیم کسب کنیم.

منبع: فارس