هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا از دریچه آمار و ارقام

مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2018/19 به پایان رسید.  به گزارش  سرویس ورزشی شبکه لحظه ، آمار و ارقام جالب بازی‌های دور ششم از مرحله گروهی این رقابت‌ها را برای شما گرداوری کرده‌ایم.

از شکست تاریخی رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو تا بدشانسی‌های ناپولی:

19- با پیروزی مقابل ناپولی، لیورپول درنوزده بازی خانگی اروپایی در آنفیلد بدون شکست باقی ماند (14 برد و 5 تساوی)

یورگن کلوپ

8- هشت ضربه پنالتی در شش بازی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا به سود پورتو اعلام شد.

50- دیگو گودین برای پنجاهمین بار در یک بازی لیگ قهرمانان اروپا برای اتلتیکو مادرید به میدان رفت. تنها کوکه با 54 بازی سابقه بیشتری از او دارد.

2000- احمد کوتوچو با بازی مقابل لوکوموتیو مسکو تبدیل به اولین بازیکن متولد قرن 21 شالکه شد که در یک دیدار رسمی برای آبی‌های سلطنتی به میدان می‌رود.

200- بازی مقابل آیندهوون، دویستمین بازی مائورو ایکاردی برای اینترمیلان بود.

4- پاریسن ژرمن پیش از بازی با ستاره سرخ بلگراد، چهار بازی بدون بردخارج از خانه را در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پشت سر می‌ گذاشت. این بدترین رکورد بدون برد آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا بود که با پیروزی مقابل ستاره سرخ طولانی‌تر نشد.

100- با پیروزی پورتو مقابل گالاتاسرای، ایکر کاسیاس تبدیل به دومین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان شد که به رکورد 100 پیروزی در این رقابت می‌رسد. پیش ازاو کریستیانو رونالدو به این مهم دست یافته بود.

3- عثمان دمبله در سه بازی اخیرش در نیوکمپ، گل اول بازی را به ثمر رسانده است (در لیگ قهرمانان اروپا). دمبله در بازی مقابل تاتنهام گلزنی کرد.

عثمان دمبله

4- آیندهوون در چهار بازی از شش بازی دور گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا گل اول بازی را به ثمر رسانده است.

16- استوین برخواین با هشت گل و هشت پاس گل، در 16 گل آیندهوون در فصل جاری تاثیر مستقیم داشته است. او در فصل گذشته تنها روی 15 گل تاثیرگذار بود؛ فصلی فوق‌العاده برای وینگر 21 ساله هلندی. او در بازی مقابل اینتر یک پاس گل داد.

374- ستاره سرخ بلگراد برای 374 دقیقه دروازه خود را در رقابت‌های اروپایی بسته نگاه داشته بود تا اینکه گل ادینسون کاوانی به این رکورد پایان داد.

9- از فصل گذشته تا کنون، جیمز میلنر با 9 پاس گل، بهترین پاسور لیگ قهرمانان اروپا است. او در دیدار مقابل ناپولی محمد صلاح را صاحب موقعیت گلزنی کرد.

48- محمد صلاح که تک گل لیورپول مقابل ناپولی را به ثمر رساند، آماری فوق‌العاده از خود در بازی‌های خانگی به ثمر رسانده است. او در 38 بازی در آنفیلد،روی 48 گل تاثیر مستقیم داشته است (35 گل و 13 پاس گل).

15- از زمانی که نیمار به پاریسن ژرمن پیوست، او بیش از هر بازیکندیگری در پی اس جی روی گل‌ های این تیم در لیگ قهرمانان اروپا تاثیر داشته است (11گل و 4 پاس گل). نیمار مقابل ستاره سرخ بلگراد گلزنی کرد.

3- مائورو ایکاردی با گلزنی مقابل آیندهوون تبدیل به اولین بازیکن تاریخ اینتر شد که در سه بازی اول خانگی‌اش برای این تیم گلزنی می‌کند.

1999- برای اولین باز از فصل 1999/00، آیندهوون نتوانست حتی در یک بازی لیگ قهرمانان دروازه خود را بسته نگه دارد.

16- هری کین با پاس گلی که در دقیقه 87 دیدار مقابل بارسلونا برای لوکاس مورا ارسال کرد باعث شد تا تیمش به دور بعد رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاراه یابد. او در 16 بازی‌اش برای تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا در 16 گل تاثیرمستقیم داشته است (13 گل و 3 پاس گل)

19- عثمان دمبله یک آمار فوق‌العاده تکنیکی از خود بر جای گذاشت. او در 19 تلاش از 24 مرتبه‌ای که سعی در دریبل‌زنی داشت موفق بود و توانست حریف خود را پشت سر بگذارد.

1- پس از دینامو زاگرب که در دو فصل 2011/12 و 2012/13 نتوانست طی 12بازی مرحله گروهی حتی یک پیروزی کسب کند، موناکو تبدیل به اولین تیمی شد که این آمار ضعیف را از خود بر جای می‌گذارد. آن‌ها با شکست مقابل دورتموند در بازی آخرفصل جاری لیگ قهرمانان را نیز بدون پیروزی پشت سر گذاشتند.

1- پس از بازی ماه دسامبر سال 2006 مقابل وردربرمن، بارسلونا برای اولین بار مقابل یک رقیب در لیگ قهرمانان اروپا مالکیت توپ کمتری داشت. مالکیت48.8 در مقابل مالکیت 51.2 درصدی تاتنهام. در دیدار مقابل وردربرمن بارسلونا 42.9%مالکیت توپ داشت.

70- پاریسن ژرمن با 4 گلی که مقابل ستاره سرخ بلگراد به ثمر رساند، بیش از هر تیم دیگری در 5 لیگ معتبر اروپایی در فصل جاری گلزنی کرده است (70 گل زده).

0- آنتوان گریزمان در هشت بازی خارج از خانه اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی نشده است. این ضعیف‌ترین آمار او طی این رقابت‌هاست. آخرین گل خارج از خانه او به دیدار مقابل بایرلورکوزن در فوریه 2017 بازمی‌گردد.

آنتوان گریزمان

10- اتلتیکو مادرید با توقف مقابل کلوب بروخه، به رکورد 10 تساوی بدون گل در لیگ قهرمانان اروپا از فصل 2013/14 رسید. بیش از هر تیم دیگری در این رقابت‌ها.

5- بروسیا دورتموند با بسته نگه داشتن دروازه خود مقابل موناکو تبدیل به اولین تیم آلمانی شد که در پنج بازی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا کلین شیت می‌کند.

3- تاتنهام تبدیل به سومین تیم انگلیسی شد که پس از شکست در دو بازی ابتدایی لیگ قهرمانان اروپا موفق به صعود به دور بعد می‌شود. پیش‌تر نیوکاسل درفصل 2013/14 و آرسنال در فصل 2015/16 موفق به انجام این کار شدند.

12- با شکست ناپولی مقابل لیورپول، کارلو آنجلوتی برای نخستین بار از فصل 2000/01 موفق به صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا نشد.

1- ناپولی با شکست مقابل لیورپول تبدیل به اولین تیم ایتالیایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد که با تنها یک شکست موفق به صعود به دور حذفی نمی‌شود.

10- هوفنهایم در پنج بازی اول خود در لیگ قهرمانان اروپا به 10 گل رسید. هیچ تیم آلمانی نتوانسته بود در پنج بازی ابتدایی تاریخ خود در لیگ قهرمانان اروپا چنین رکوردی ثبت کند.

100- دیدار بین منچسترسیتی و هوفنهایم، صدمین نبرد بین تیم‌های انگلیسی و آلمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بود.

3- وینیسیوس جونیور با حضور در ترکیب رئال مادرید برابر زسکا مسکو تبدیل به سومین بازیکن جوان لوس بلانکوس (بعد از رائول و ایکر کاسیاس) شد که در ترکیب آغازین تیم در یک بازی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد. جونیور 18 سال و 152 روز سن دارد.

24- متوسط سنی ترکیب آغازین رئال مادرید مقابل زسکا مسکو 24 سال و 100روز بود. این سومین ترکیب جوان رئال مادرید در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است.آخرین بار در دسامبر 2006 رئال مادرید با متوسط سنی 23 سال و 36 روز به مصاف المپیاکوس رفته بود.

3 در دیدار مقابل آژاکس برای اولین بار بعد از فوریه 2013، بایرن مونیخ برای سومین بازی پیاپی با ترکیب مشابه به زمین رفت. آخرین بار در زمان یوپ هاینکس در سه بازی پیاپی ترکیب بایرن مونیخ تغییر نکرده بود.

یوپ هاینکس - نیکو کواچ

105- توماس مولر در دیدار مقابل آژاکس، صد و پنجمین حضور خود در لیگ قهرمانان با پیراهن بایرن مونیخ را تجربه کرد.

30- رم در 30 بازی خارج از خانه اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا، حداقل یک گل در هر بازی دریافت کرده است. در کنار سلتیک این بدترین آمار عدم کلین‌شیت در بازی‌های خارج از خانه لیگ قهرمانان است.

11- با شکست سه بر صفر مقابل زسکا مسکو، رئال مادرید برای یازدهمین بار در تمام 254 بازی تاریخ خود در رقابت‌های اروپایی، سه گل در یک بازی دریافت کرد.

3-0- شکست سه بر صفر مقابل زسکا، سنگین‌ترین شکست خانگی رئال مادرید در رقابت‌های اروپایی بود.

3- پیش از رم، آخرین تیمی که با سه شکست جواز حضور در دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا را یافت، تیم آرسنال در فصل 2015/16 بود.

50- دیدار مقابل یانگ بویز، پنجاهمین بازی بود که آلگری روی نیمکت یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا می‌نشست.

2008- آخرین باری که یک تیم رئال را رفت و برگشت در دور گروهی شکست داد، به سال 2008 و مصاف‌های رئال و یوونتوس بازمی‌گردد. رئال در فصل جاری رفت وبرگشت مقابل زسکا مسکو شکست خورد.

27- رئال مادرید پس از 27 بازی خانگی بدون شکست در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، مقابل زسکا مسکو طعم شکست را چشید.

21- روبرت لواندوفسکی با گلزنی مقابل آژاکس تعداد گل‌های خود در فصل جاری را به عدد 21 رساند. او بیش از هر بازیکن دیگر میان پنج لیگ معتبر اروپایی گلزنی کرده است.

7- با گلزنی مقابل منچسترسیتی، آندری کراماریچ آمار گلزنی‌ در بازی‌های پیاپی خود را به عدد 7 رساند.

63- بازیکنی از آژاکس در 63 بازی خانگی اخیر این تیم اخراج نشده بود تا اینکه ماکس ایمیلان ووبر در دیدار مقابل بایرن کارت قرمز دریافت کرد.

2015- لروی سانه با گلزنی در دیدار تیمش مقابل هوفنهایم توانست دروازه یک تیم از کشورش را باز کند. آخرین بار مسوت اوزیل در اکتبر 2015 و بازی آرسنال مقابل بایرن مونیخ به عنوان یک بازیکن آلمانی مقابل یک تیم آلمانی در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده بود.

4- گیومه هورائو با دو گلی که در دیدار تیمش یانگ بویز مقابل یوونتوس به ثمر رساند در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا چهار گله شد. بهترین گلزن فرانسوی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا.

5- پائولو دیبالا تک گل بوونتوس مقابل یانگ بویز را به ثمر رساند. او پنج گل از هفت گل اخیر یووه در لیگ قهرمانان را به ثمر رسانده است.

10- برای اولین بار در 10 سال اخیر، بایرن مونیخ دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا را بدون شکست به پایان رساند.

10- لیون برای دهمین بار در تاریخش موفق به صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا شد.

19- گل اول آژاکس مقابل بایرن مونیخ که توسط دوسان تادیچ به ثمر رسید حاصل 19 پاس متوالی بود.