هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس؛ کریسمس خوب لیورپول به لطف شکست منچسترسیتی

سرانجام در هفته هجدهم فوتبال باشگاهی انگلستان، لیورپول موفق به ایجاد اختلاف در صدر جدول شد. منچستریونایتد نیز با مربی جدید به یک پیروزی فوق‌العاده دست پیدا کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مهم‌ترین بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس را بررسی می‌کنیم.

وولورهمپتون 0-2 لیورپول

کماکان فصل برای لیورپول فوق‌العاده دنبال می‌شود. پیروزی با ثبت کلین‌شیت تکراری ترین اتفاق این روزهای لیورپول است. منچسترسیتی و تاتنهام دو تعقیب کننده جدی لیورپول هستند و از همین رو کلوپ اجازه کوچک‌ترین لغزشی به تیمش نمی‌دهد. صلاح نیز پس از نمایش‌های دور از انتظار ابتدای فصل به روند اوجش بازگشته است.

لیورپول با این نتیجه 48 امتیازی شد و قهرمانی نیم‌فصل خود را قطعی کرد. در بازی پایانی نیم‌فصل فردا (چهارشنبه) از ساعت 18:30 به وقت ایران لیورپول میزان نیوکاسل خواهد بود.

آرسنال 3-1 برنلی / چلسی 0-1 لسترسیتی

توپچی‌ها بعد از شکست غیرمنتظره مقابل ساوتهمپتون دوباره به پیروزی رسیدند. آن‌ها در یک بازی برتر و با درخشش اوبامیانگ که دو گل به ثمر رساند موفق به شکست برنلی شدند.

چلسی نیز در دیداری که بدشانس بود یک بر صفر مغلوب لسترسیتی شد.

با این نتایج اختلاف سه امتیازی دو تیم تنها یک هفته دوام داشت و چلسی و آرسنال بار دیگر هر دو 37 امتیازی شدند.

آرسنال از ساعت 18:45 میهمان برایتون خواهد بود و چلسی نیز در آخرین بازی فردا و از ساعت 23:00 در خانه واتفورد به میدان خواهد رفت.

اورتون 2-6 تاتنهام

مطابق رویه چند سال اخیر رسیدن به زمستان با درخشش اسپرز همراه می‌شود. با شکست چلسی و آرسنال در دو هفته اخیر تاتنهام اختلافش با این دو تیم را به 5 امتیاز رساند. در رتبه بالاتر نیز منچسترسیتی شکست خورد تا اختلاف با سیتیزن‌ها تنها 2 امتیاز باشد! نتیجه فوق‌العاده برای تیم پوچتینو که فعالیتی هم در نقل و انتقالات تابستان نداشت. هری کین و هیوینگ مین سون عملکرد و فرمی عالی دارند و هرکدام دو گل در این بازی به ثمر رساندند.

تاتنهام فردا از ساعت 18:30 پذیرای بورنموث خواهد بود و به نظر نمی‌رسد مشکل چندانی برای پیروزی داشته باشد.

منچسترسیتی 2-3 کریستال پالاس

دومین شکست پپ گواردیولا در سه هفته اخیر، اولین شکست او در ورزشگاه اتحاد و همچنین دومین شکست او طی 18 هفته فصل جاری بود. پس از باخت 2-0 مقابل چلسی در استمفورد بریج، این بار سیتیزن‌ها در خانه شکست را تجربه کردند.

نکته جالب اینکه کریستال پالاس تنها با 21% مالکیت توپ و سه ضربه در چارچوب به این پیروزی رسید. منچسترسیتی ابتدا با گل ایلکای گوندوعان پیش افتاد اما دو گل در نیمه اول و یک گل در نیمه دوم دریافت کرد. حملات پیاپی سیتی با گل دقیقه 85 کوین دی بروین همراه شد. سیتی برای نباختن به آب و آتش زد اما دفاع فوق‌العاده کریستال پالاس اجازه کار به آن‌ها نداد. این نتیجه بیش از همه لیورپول را خوشحال کرد.

منچسترسیتی فردا نیز بازی آسانی نخواهد داشت. سیتیزن‌ها از ساعت 18:30 میهمان لسترسیتی خواهد بود.

کاردیف 1-5 منچستریونایتد

اخراج ژوزه مورینیو با بازگشت نشاط و شادابی به اردوی شیاطین سرخ همراه بود. اوله گونه سولشیر در اولین تجربه مربی‌گری منچستر به یک پیروزی فوق‌العاده دست یافت. پس از مدت‌ها منچستر توانست پنج گل در یک بازی به ثمر برساند. منچستریونایتد با آخرین رتبه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هشت امتیاز فاصله دارد اما این پیروزی نوید بازگشت روزهای خوش به اولدترافورد را داد.

منچستر در چارچوب هفته هجدم لیگ برتر از ساعت 18:30 چهارشنبه میزبان هادرزفیلد خواهد بود.