هفته هفدهم بوندس لیگا؛ نیم فصل با اختلاف شش امتیازی دورتموند و بایرن

با انجام فشرده سه هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا، فوتبال باشگاهی آلمان اولین لیگ معتبر اروپایی بود که به تعطیلات نیم‌فصل رسید. نیم‌فصل دوم با دیدار هوفنهایم و بایرن مونیخ در روز بیست و هشتم دی ماه آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، به بررسی بازی‌های هفته هفدهم بوندس‌لیگا پرداخته‌ایم.

بروسیا دورتموند 2-1 مونشن گلادباخ

هفته هفدهم در روز جمعه با نبرد بروسیاها آغاز شد؛ جدال شش امتیازی و حساس‌ترین بازی هفته. گلادباخ با تعداد بالای مصدومانش برای این بازی، حرف چندانی برای گفتن نداشت. دورتموند در اکثر دقایق بازی تیم برتر میدان بود و در نهایت نیز توانست سه امتیاز را به دست آورد. علیرغم استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در فوتبال آلمان، این بازی دستخوش جنجال‌های داور نیز شد. دورتموندی در دو صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما فلیکس زایر بدون استفاده از VAR پنالتی را رد کرد. در صحنه گل گلادباخ نیز توپ به دست کریستوف کرامر برخورد کرد. در تصمیمی عجیب، داور پس از بازبینی صحنه با VAR گل را تایید کرد!

دورتموند با پیروزی در این دیدار اختلاف خود با گلادباخ را به عدد 9 رساند. آن‌ها با 42 امتیاز در رده اول قرار گرفتند و دومین نیم‌فصل برتر تاریخ دورتموند در بوندس‌لیگا را رقم زدند.

آینتراخت فرانکفورت 0-3 بایرن مونیخ

نیکو کواچ به خوبی از پس تیم سابق خود برآمد. به نظر می‌رسد بایرن مونیخ بعد از حواشی و عملکرد سینوسی به مسیر ثبات بازگشته است. باواریایی‌ها پنج بازی اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. پس از تساوی 3-3 با فورتونا دوسلدورف در آلیانز آرنا بایرن بازی‌هایش را برد و شکست دورتموند مقابل دوسلدورف سبب شد تا اختلاف دو تیم به 6 امتیاز کاهش پیدا کند.

به نظر می‌رسد بایرن در نقل و انتقالات زمستانی نیز فعال باشد؛ با تقویت تیم آن‌ها نیم‌فصل دوم را بهتر و با امید به لغزش دورتموند ادامه خواهند داد.

دو تیم بالانشین جدول بوندس لیگا در هفته آغازین نیم‌فصل دوم کار سختی خواهند داشت. دورتموند برای رویارویی با لایپزیش به شرق آلمان سفر خواهد کرد و بایرن نیز میهمان هوفنهایم سرسخت خواهد بود.

دیگر نتایج بوندس لیگا در هفته هفدهم

بایرلورکوزن پس از پیروزی برابر شالکه در هفته شانزدهم، 3-1 هرتابرلین را نیز شکست داد. این دو پیروزی سبب نشد تا مدیران لورکوزن از اخراج هرلیش پشیمان شوند. هایکو هرلیش پس از پایان هفته هفدهم از کار برکنار و پیتر بوش به عنوان جانشین او معرفی شد. بوش پس از اخراج از دورتموند در فصل گذشته هدایت تیمی را بر عهده نداشت.

لایپزیش با برتری 3-2 مقابل وردربرمن اختلاف قابل قبولش با بایرن را حفظ و به دو امتیازی گلادباخ رسید.

فورتونا دوسلدورف پس از پیروزی مقابل دورتموند، هانوفر را نیز شکست داد تا خود را به خوبی از منطقه سقوط جدا کرده باشد.

فرایبورگ یک بر صفر مقابل نورنبرگ به برتری رسید. شالکه سه بر یک اشتوتگارت را شکست داد. وولفسبورگ در خانه آگزبورگ 3-2 پیروز شد و هوفنهایم و ماینتس نیز به تساوی 1-1 رضایت دادند.