هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس؛ لیورپول و سیتی پا پس نمی‌کشند!


هفته هفدهم از لیگ برتر فوتبال انگلستان، با نمایش قدرت مدعیان همراه بود. به سرویس ورزشی شبکه لحظه ، نگاهی داریم به نتایج این هفته فوتبال انگلیس.

منچسترسیتی 3-1 اورتون

در اولین بازی روز شنبه منچسترسیتی میزبان اورتون بود. سیتیزن‌ها کار سختی برای غلبه بر اورتون نداشتند. آن‌ها در اکثر موارد آماری برتر از رقیب خود بودند. اورتون نیز به مانند رویه همیشگی مقابل نام‌های بزرگ نمایشی خوب داشت؛ اما برای غلبه بر تیم گواردیولا، خوب بودن کافی نیست. گابریل ژسوس در این بازی برای سیتی دبل کرد و گل سوم را نیز رحیم استرلینگ به ثمر رساند. تک گل اورتون را نیز کالورت لوین وارد دروازه ادرسون کرد.

سیتی با این نتیجه برای یک روز به صدر جدول رفت، اما پیروزی لیورپول مقابل منچستریونایتد سبب شد تا سیتیزن‌ها به رتبه دوم بازگردند.

تاتنهام 1-0 برنلی

اسپرز در یک بازی کاملا برتر موفق به پیروزی شد. برتری میزبان تا حدی بود که آن‌ها لیاقت گل‌های بیشتر را داشتند؛ اما همین نتیجه خفیف برای حفظ اختلاف با صدر و همچنین تعقیب کنندگان کافی بود.

برایتون 1-2 چلسی

برایتون در حالی میزبان چلسی بود که جهانبخش به دلیل مصدومیتش کماکان قادر به همراهی این تیم نبود. چلسی در نیمه اول با گل‌های پدرو و هازارد از رقیبش پیش افتاد. در نیمه دوم نیز یک بار آلونسو توپ را به تیر دروازه برایتون زد. پس از آن سولی مارچ توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

برایتون عملکردی نزدیک و می‌توان گفت پایاپای با چلسی داشت، اما حضور ستاره‌های چلسی علی الخصوص ادن هازارد، تفاوت را رقم زد.

ساوتهمپتون 3-2 آرسنال

شکستی دور از انتظار مقابل تیم رده پایینی از توپچی‌ها. نکته جالب اینکه پیروزی 3-2 ساوتهمپتون تنها با 33 درصد مالکیت توپ و موقعیت‌های برابر با آرسنال رقم خورده است. برند لنو با اشتباهاتی که درون دروازه داشت بدترین بازیکن آرسنال در این دیدار شناخته شد. میزبان دو بار با گل‌های دنی اینگز پیش افتاد و هر دو بار هنریک مخیتاریان بود که بازی را به تساوی کشاند. در نهایت گل چارلی آوستین در دقیقه 85 بود که تیر خلاص را به توپچی‌ها زد.

این اولین پیروزی طی 13 بازی اخیر لیگ برای ساوتهمپتون بود. آن‌ها پس از این پیروزی با دو پله صعود در رده هفدهم جدول جای گرفتند. آرسنال در همان رده پنجم ماند اما اختلافش با چلسی تاتنهام به سه و پنج امتیاز افزایش یافت.

لیورپول 3-1 منچستریونایتد

آخرین بازی هفته، مهم‌ترین مصاف بود. لیورپول برای بازگشت به صدر جدول، به پیروزی در این بازی نیاز داشت. در سوی دیگر میدان چوب‌خط ژوزه مورینیو برای باخت پر شده بود. اوضاع بد منچستریونایتد سبب بازی هجومی از مورینیو نشد. شیاطین سرخ در اکثر دقایق به دفاع مطلق مشغول بودند. لیورپول در نیمه اول با گل سانه یک بر صفر پیش افتاد. در ادامه روی معدود حملات منچستریونایتد و اشتباه فاحش آلیسون بازی به تساوی کشیده شد.

نیمه دوم در حالی که به نظر می‌رسید بازی به بن‌بست خورده است، کلوپ شقیری را وارد بازی کرد. تعویض طلایی کلوپ دو گل برای قرمزها به ارمغان آورد. لیورپول با این پیروزی فوق‌العاده به صدر جدول بازگشت.

در دو مطلب جداگانه به بررسی آمارهای به جا مانده از دربی شمال غرب انگلستان و همچنین تحلیل تاکتیکی این دیدار خواهیم پرداخت.

دیگر نتایج هفته هفدهم لیگ برتر انگلستان

  • هادرسفیلد 0-1 نیوکاسل
  • کریستال پالاس 1-0 لسترسیتی
  • واتفورد 3-2 کاردیف
  • وولورهمپتون 2-0 بورنموث
  • فولام 0-2 وستهام