هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس؛ همه چیز تحت شعاع دربی شمال غرب

در سرویس ورزشی شبکه لحظه ، نگاهی داریم به دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر انگلستان.

بازی‌های روز شنبه:

هفته هفدهم لیگ با دیدار منچسترسیتی و اورتون در ورزشگاه اتحاد آغاز می‌شود. سیتیزن‌ها برای پیروزی و بازپس‌گیری صدر جدول به میدان خواهند رفت. سیتی در صورت برد می‌تواند حداقل یک روز در صدر جدول جای بگیرد.

در دیگر دیدار روز شنبه کریستال پالاس میزبان لسترسیتی خواهد بود. کریستال پالاس در رتبه شانزدهم جدول قرار گرفته و برای ایجاد فاصله با منطقه سقوط نیازمند امتیاز از این بازی خانگی است. در سوی دیگر لسترسیتی نیز نمی‌خواهد فاصله امتیازی‌اش از رتبه‌های کسب سهمیه اروپا افزایش یابد.

هادرسفیلد و نیوکاسل نیز در ورزشگاه کرکلیس به مصاف هم خواهند رفت. هادرسفیلد با 10 امتیاز در رتبه هجدهم و نیوکاسل نیز با سه امتیاز بیشتر در رتبه پانزدهم قرار دارد.

تاتنهام میزبان برنلی رده هفدهمی خواهد بود. پوچتینو با امید به لغزش لیورپول و منچسترسیتی چیزی جز سه امتیاز از این بازی خانگی نمی‌خواهد.

دو تیم نیمه دوم جدولی دیگر، واتفورد و کاردیف سیتی یکی دیگر از بازی‌های روز شنبه را برگزار می‌کنند. وولور همپتون رده دهمی میزبان بورنموث رده هشتمی خواهد بود. وولور همپتون در صورت پیروزی در جدول رده‌بندی بالاتر از بورنموث قرار خواهد گرفت. با مصاف فولهام قعرنشین و وستهم دیدارهای روز شنبه به پایان خود می‌رسند.

بازی‌های روز یکشنبه:

روز یکشنبه تیم‌های لندنی در دو دیدار همزمان میهمان رقیبان خود خواهند بود. از ساعت 17:30 چلسی در خانه برایتون به میدان می‌رود. چلسی علیرغم شروعی فوق‌العاده در ابتدای فصل، طی هفته‌های اخیر عملکردی سینوسی داشته است. مردان ساری هفته گذشته اولین شکست منچسترسیتی را رقم زدند و بار دیگر در پی تکرار روند پیروزی‌های خود هستند. احتمالا علیرضا جهانبخش بار دیگر در لیست 18 نفره برایتون حضور نداشته باشد.

در دیدار همزمان ساوتهمپتون و آرسنال به مصاف هم خواهند رفت. ساوتهمپتون در رده نوزدهم جدول قرار گرفته و به نظر می‌رسد کار آرسنال برای پیروزی در این دیدار سخت نباشد. تاتنهام با 36 امتیاز و چلسی و آرسنال هرکدام با 34 امتیاز رقابت نزدیکی در رده‌های دوم تا پنجم دارند. حداقل خواسته این سه تیم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا است و به همین دلیل در هر بازی برای پیروزی به میدان می‌روند.

و سرانجام از ساعت 21:30 روز یکشنبه شاهد مهم‌ترین بازی هفته انگلیس و شاید اروپا در ورزشگاه آنفیلد خواهیم بود. دربی شمال غرب انگلستان به میزبانی لیورپول برگزار خواهد شد. در ساعات آتی پیش‌بازی مفصل از بازی حساس لیورپول-منچستریونایتد روی وبسایت لحظه قرار خواهد گرفت.