هفته پانزدهم بوندس لیگا؛ از قهرمانی نیم فصل دورتموند تا پیروزی پر گل بایرن

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، شب گذشته هفته پانزدهم بوندس لیگا با انجام شش دیدار پیگیری شد.

هوفنهایم 0-0 مونشن گلادباخ

در یکی از بازی‌های حساس هفته هوفنهایم میزبان بروسیا مونشن گلادباخ بود. می‌توان گفت در این بازی تیم ناگلزمن اجازه نفس کشیدن به رقیب رده دومی خود نداد. هوفنهایم کنترل توپ و میدان را کاملا در اختیار داشت و 27 ضربه به سمت دروازه گلادباخ زد! اما آن‌ها نتوانستند استفاده‌ای از این حملات ببرند و در کمال تعجب مصاف این دو تیم هجومی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. گلادباخ با این نتیجه 30 امتیازی شد. آن‌ها هم‌امتیاز با بایرن و به لطف تفاضل گل بهتر در رتبه دوم جدول باقی ماندند.

هانوفر 0-4 بایرن مونیخ

همانطور که در پیش‌بازی گفتیم به نظر نمی‌رسید بایرن کار سختی برای غلبه بر هانوفر داشته باشد. باواریایی‌ها تنها به یک دقیقه زمان برای باز کردن دروازه حریف نیاز داشتند. کیمیش در همان ابتدای مسابقه دروازه حریف را باز کرد. آلابا نیز در اواسط نیمه یک گل زیبا زد تا نیمه اول را میهمان دو بر صفر پیروز شود. سلطه بایرن از آغاز تا پایان بازی ادامه داشت. دو گل از گنابری و لواندوفسکی در نیمه دوم پیروزی 0-4 بایرن را رقم زد. تیم کواچ با این نتیجه اندکی تفاضل گل بد خود در فصل جاری را بهبود بخشید. بایرن 30 امتیازی شد و در رده سوم جدول باقی ماند.

دورتموند 2-1 وردربرمن

در آخرین بازی از روز شنبه دورتموند میزبان وردربرمن بود. بازی از دقیقه 1 تا 90 هجومی و بسیار جذاب دنبال شد. هر دو تیم به محض مالکیت بر توپ حرکت و حمله به سمت دروازه حریف را آغاز می‌کردند. برمن علیرغم کسب نتیجه‌های ضعیف در هفته‌های اخیر به هیچ وجه دست و پا بسته نبود. پرس شدید آن‌ها فشار زیادی روی بازیکنان دورتموند گذاشته بود. با این وجود دورتموند توانست تا دقیقه 27 با دو گل پیش بیافتد. این پایان کار نبود و مکس کروزه با یک شوت زیبا در دقیقه 35 اختلاف را به حداقل رساند. در نیمه دوم با وجود بازی هجومی و موقعیت‌های پیاپی توپی از خط دروازه‌ها گذر نکرد تا بازی با همان نتیجه نیمه اول به پایان برسد.

دورتموند با این نتیجه اختلافش را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده به عدد 9 رساند و همچنین قهرمانی نیم فصل خود را قطعی کرد. پس از هفت سال تیمی به غیر از بایرن قهرمان نیم فصل بوندس لیگا شد!

نتایج دیگر بازی‌های روز شنبه

  • آگزبورگ 1-1 شالکه
  • دوسلدورف 2-0 فرایبورگ
  • اشتوتگارت 2-1 هرتابرلین