هفته پانزدهم بوندس لیگا؛ هوفنهایم-گلادباخ، جذاب‌ترین دیدار هفته!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، دیدارهای هفته پانزدهم بوندس‌لیگا طی سه روز دنبال می‌شود.

جمعه 23 آذر

در بازی آغازین هفته وولفسبورگ با دو گل در زمین نورنبرگ پیروز شد. گرگ‌ ها با این نتیجه موقتا به نیمه بالایی جدول و رتبه هشتم صعود کردند. هدف در دسترس وولفسبورگ برای فصل جاری کسب سهمیه لیگ اروپا خواهد بود. نورنبرگ نیز با 11 امتیاز از 15 بازی و قرار گرفتن در رتبه شانزدهم، از کاندیدهای اصلی سقوط است.

شنبه 24 آذر

بوندس‌ لیگا در روز شنبه با چهار بازی همزمان دنبال می‌شود. از ساعت 18:00 در زیباترین بازی هفته دو تیم هوفنهایم و بروسیا مونشن گلادباخ به مصاف هم خواهند رفت. بروسین‌ها تا اینجای فصل نزدیک‌ترین تعقیب کننده دورتموند صدرنشین بوده‌اند و خواهان ادامه این روند هستند؛ اما باید دید هکینگ در بازی خارج از خانه حریف مربی جوان و خوش فکر هوفنهایم خواهد شد؟

در دو بازی همزمان دیگر شاهد دو نبرد نیمه پایین جدولی خواهیم بود. آگزبورگ رده چهاردهمی میزبان شالکه‌ای خواهد بود که با یک امتیاز بیشتر در رتبه سیزدهم جدول قرار گرفته است. دوسلدورف قعرنشین نیز پذیرای فرایبورگ خواهد بود. هر چهار تیم نیاز مبرم به پیروزی دارند. در این بین پیروزی برای شالکه از نان شب واجب‌تر است!

مرسدس بنز آرنا میهمانی از پاییتخت خواهد داشت. هرتابرلین برای کسب سه امتیاز و ادامه حضور در رتبه‌های کسب سهمیه اروپا به جنوب سفر خواهد کرد. در سوی دیگر اشتوتگارت تنها دو امتیاز با قعر جدول فاصله دارد. مارکوس وانتسیرل برای فرار از سقوط باید به دنبال کسب امتیاز از بازی‌های خانگی خود باشد.

در دیگر بازی همزمان بایرن مونیخ در هانوفر حضور خواهد داشت. بایرن کواچ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. از حواشی داخل تیم تا انتقادات خارج از تیم، همین موضوع روی عملکرد باواریایی‌ها نیز تاثیر خود را گذاشته است. با تمام این مشکلات بایرن نمی‌خواهد اجازه بیشتر شدن اختلاف امتیازش با دورتموند را بدهد. همچنین به نظر هم نمی‌رسد آن‌ها با مشکل زیادی برای کسب سه امتیاز از هانوفر مواجه شوند.

در آخرین بازی هفته و از ساعت 21:00، دورتموند میزبان وردربرمن خواهد بود. با وجود عملکرد مثال زدنی دورتموند در فصل جاری، خیال این تیم نمی‌تواند از پیروزی راحت باشد. وردربرمن در فصل‌های اخیر همواره حریفی چغر برای زرد و مشکی‌ها بوده است. تیم فاوره شش بازی اخیرش در بوندس‌لیگا را با پیروزی پشت سر گذاشته؛ علاوه بر آن دورتموند تنها تیم بدون شکست لیگ است. آیا وردربرمن توان متوقف کردن دورتموند آماده این روزها را خواهد داشت؟

یکشنبه 25 آذر

با انجام دو دیدار در روز یکشنبه پرونده هفته پانزدهم بوندس لیگا بسته می‌شود. از ساعت 18:00، لایپزیش و ماینتس در شرق آلمان به مصاف هم می‌روند. لایپزیش به دلیل حذف از لیگ اروپا مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است. رالف رانگنیک برای کاهش فشار‌ها به دنبال کسب پیروزی در این بازی خانگی است. همچنین آن‌ها دیگر لیگ اروپا را نمی‌خواهند و هدف بلندمدتشان کسب سهمیه لیگ قهرمانان است.

در آخرین بازی هفته نیز از ساعت 20:30 آینتراخت فرانکفورت میزبان بایرلورکوزن خواهد بود. لورکوزن بازی بسیاری دشواری در فرانکفورت خواهند داشت چرا که عقاب‌ها این روزها بسیار شاداب هستند؛ آن‌ها توانستند در لیگ اروپا با کسب 18 امتیاز از شش بازی، تبدیل به بهترین تیم دور گروهی شوند. در جدول بوندس لیگا نیز فرانکفورت با 23 امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفته است. لورکوزن خود را شایسته حضور در نیمه پایینی جدول نمی‌داند و به دنبال کسب امتیاز از بازی‌های باقیمانده تا نیم‌فصل خواهد بود.