هلند 2 – آلمان 2: هلند در نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا

به گزارش شبکه لحظه:

دوشنبه شب دو تیم هلند و آلمان در گِلزنکیرشِن آلمان به مصاف یکدیگر رفتند و با تساوی مهیج 2-2 ، هلند به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا راه یافت و باعث شد فرانسه از این نیمه نهایی باز بماند. با این نتیجه هلند در بالای جدول گروه خود در دسته اول لیگ قرار گرفت و آلمان هم به دسته دوم لیگ سقوط کرد.

در نیمه نخست، آلمان در 20 دقیقه اول توانست با گل های ورنر و زانه 2-0 پیش بیفتد و این تصور پدید آمد که یاران یواخیم لو با یک “انگیزه کشنده” آمده اند تا افتضاح جام جهانی را پاک کنند اما این تصور تنها یک نیمه  دوام داشت و ثابت شد که سال 2018 با 6 شکست پی در پی، بی دلیل برای آلمانی ها “سیلی بر صورت” نام نگرفته است.

رونالد کومان در مقایسه با ترکیب روز جمعه دو تغییر در ترکیب دیشب تیم ایجاد کرده بود. او کنی تته را در دفاع راست جایگزین دنزل دامفریز و پرومس را در بال راست جایگزین استیون برخواین کرده بود.

آلمان تنها 9 دقیقه زمان لازم داشت تا در این نبرد اولین پیروزی خود را پس از مدتها به ثبت برساند. اما هلند از اولین حمله جدی خود نتیجه گرفت و ضربه پرومس در دقیقه 85 موجب شد فشار همچنان روی میزبان باقی بماند. کامبک واقعی زمانی رخ داد که کاپیتان فن دایک کمی پیش از سوت پایان با ضربه خود یک تساوی کوبنده و صعود تیمش به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا را رقم زد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع:سایت بین اسپورت