واریرز 1-3 رپترز/ رپترز در آستانه کسب اولین قهرمانی ان بی ای

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دیدار چهارم فینال ان بی ای جمعه شب در ورزشگاه اورکل آرینا در شهر اوکلند کالیفرنیا بین دو تیم تورنتو رپترز و گلدن استیت واریرز برگزار شد و رپترز با برد 92-105 موفق شد به نتیجه 1-3 دست یابد تا با کسب اولین قهرمانی ان بی ای تنها یک برد فاصله داشته باشد.

خلاصه بازی واریرز 1-3 رپترز:

کوای لئونارد و سرجی ایباکا با بازی های درخشانی که به نمایش گذاشتند رپترز را در آستانه قهرمانی قرار دادند و ستارگان این دیدار شدند. لئونارد با 36 امتیاز، بیشترین امتیاز این دیدار را به نام خود ثبت نمود که 17 امتیاز آن را تنها در کوارتر سوم یعنی کوارتر تعیین کننده این بازی به دست آورد. ایباکا، هم تیمی لئونارد، با این که نیمکت نشین بود و در همه دقایق بازی حضور نداشت اما موفق شد 20 امتیاز برای تورنتو کسب کند.

تیم واریرز، مدافع دو عنوان قهرمانی پیاپی در سال های 2017 و 2018، باز هم کوین دورانت را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، اما بازگشت کلی تامپسون پس از آن که در دیدار قبل دچار مصدومیت شده بود، به این تیم اعتماد به نفس و نیروی تازه ای بخشید و باعث شد گلدن استیت در کوارتر اول 17-23 بازی را ببرد و نیمه اول را 42-46 به سود خود به پایان برساند.

اما رپترز در این بازی با اختصاص دادن دو مدافع به استفن کری نه تنها توانست ستاره واریرز را مهار کند بلکه با طوفانی که در کوارتر سوم به پا کرد به برتری67-79 رسید و با خیالی آسوده وارد کوارتر چهارم شد و در نهایت به یک پیروزی قاطع دست یافت.

کری که در دیدار قبل موفق شده بود با 47 امتیاز یک رکورد را در بازی های فینال ان بی ای به ثبت برساند این بار از 9 شوت سه امتیازی تنها 2 شوت را در سبد جای داد و در مجموع 27 امتیاز گرفت که قابل قیاس با امتیاز او در دیدار سوم نیست.

رپترز قصد دارد با کسب یک پیروزی تمام کننده در دیدار پنجم فینال که دوشنبه شب برگزار می گردد به اولین عنوان قهرمانی خود در تاریخ ان بی ای دست پیدا کند و واریرز برای جلوگیری از تکرار سرنوشت غم انگیزی که در سال 2016 در مقابل کلولند نصیب او شد چاره ای غیر از یک کامبک نجات بخش ندارد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسکای