والیبال انتخابی المپیک| جنگ شاگردان کولاکوویچ با مردان کارائیب!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو در رشته والیبال، در 2 مرحله برگزار می‌شود. ابتدا 24 تیم برتر رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی در انتخابی جهانی به میدان می‌روند. این 24 تیم در 6 گروه 4 تیمی، مسابقه می‌دهند و در نهایت تیم برتر هر گروه راهی المپیک می‌شود. 

تیم ملی ایران

تیم ملی والیبال ایران در این مرحله از مسابقات باید در سنت‌پترزبورگ با روسیه، کوبا و مکزیک روبرو شود. این مسابقات از 18 تا 20 مرداد برگزار خواهد شد و شاگردان ایگور کولاکوویچ در نخستین مسابقه خود روز جمعه از ساعت 17:30 به مصاف کوبا می‌روند.

تیم ملی کوبا

کوبا که مدتی دور از دوران اوج بود و حالا با اتخاذ تصمیماتی همچون نشان دادن چراغ سبز به بازگشت یاغی‌هایش می‌خواهد یک بار دیگر به عرصه قدرت بازگردد. این تیم که در رده هجدهم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال قرار دارد تا اوایل دهه فعلی یکی از تیم‌های صاحب سبک جهان به حساب می‌آمد و در همه تورنمنت‌ها جزو مدعیان به شمار می‌رفت.

یک قهرمانی لیگ جهانی در سال 1998 و یک قهرمانی جام‌جهانی در سال 1989 و تعداد زیادی مدال نقره و برنز در مسابقات قهرمانی جهان، جام‌جهانی و المپیک جزو کارنامه والیبال کوبا به شمار می‌روند، اما شرایط این تیم این روزها متفاوت است، چراکه آنها به شدت افت کرده‌اند.

کوبایی‌ها در آخرین تورنمنتی که پیش از انتخابی المپیک حضور داشتند توانستند به فینال راه پیدا کرده و عنوان نایب قهرمانی را کسب کنند. حالا این تیم چغر در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک باید مقابل ایران قرار بگیرد.

نبرد این دو تیم همیشه جذاب بوده؛ این بار هم پیش‌بینی می‌شود که شاهد جنگی تمام عیار بین قهرمان آسیا و نایب قهرمان مسابقات پان‌‌آمریکن باشیم، چراکه کوبایِ جوان با اسپک‌های قدرتمندش مقابل تیمی خسته از ایران قرار خواهد گرفت.

پیش از این مسابقات در خبرها آمده بود که روبرتلندی سیمون، مایکل سانچس و ریدل هیرسوئلو سه چهره سرشناس و تاثیرگذار والیبال کوبا قرار است به تیم ملی این کشور بازگردند تا در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی کشورشان را همراهی کنند که در آخرین لحظات این موضوع منتفی شد تا کوبایی‌ها بدون حضور این ستاره‌ها عازم روسیه شوند.

ماکسیم میخائیلوف

ستاره تیم ملی روسیه درمورد حریفان کشورش در این مسابقات اظهار نظر جالبی داشت. او گفت: ایران ثابت کرده قدرتمند است. حریف اصلی ما ایران است، اما بازی با کوبا هم با توجه به ترکیب تازه‌اش قابل‌توجه و هیجان‌انگیز خواهد بود.

تیم‌های ملی ایران و کوبا تا کنون 8 بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم هر تیم کسب 4 پیروزی بوده است. نکته جالب توجه اینکه 4 دیدار اخیر با پیروزی ایران خاتمه پیدا کرد. حال باید منتظر ماند و دید که نبرد مردانکارائیب با بلند قامتان ایران در دیدار افتتاحیه چه نتیجه‌ای به همراه خواهد داشت. 

برنامه مسابقات ایران در انتخابی المپیک به شرح زیر است:

جمعه 18 مرداد ساعت 17:30، ایران – کوبا

شنبه 19 مرداد ساعت 17:30، ایران – مکزیک

یکشنبه 20 مرداد ساعت 20:30، ایران – روسیه

در صورتی که ایران نتواند در مسابقات سنت‌پترزبورگ، بلیت توکیو را به دست آورد. باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کند. مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از 16 تا 22 دی با حضور هشت تیم برتر قاره برگزار می‌شود.

منبع: فارس