واکنش بازیکنان رئال مادرید به صحنه مشکوک پنالتی

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رئال مادرید یک‌شنبه شب در هفته‌ هجدهم لالیگا با دو گل از رئال سوسیداد شکست خورد. سفیدپوشان در حالی سه امتیاز بازی را از دست دادند که تصمیم داور در رقم خوردن چنین نتیجه‌ای تاثیرگذار بود. دقایقی پس از اخراج لوکاس واسکس، وینیسیوس در محوطه جریمه سوسیداد با خطای دروازه‌بان حریف متوقف شد. داور این صحنه را پنالتی‌ ندانست و حتی از VAR نیز استفاده نکرد. این اتفاق باعث خشم هواداران و عصبانیت بازیکنان مادرید شد.

لوکا مودریچ درباره اتفاق گفت: نمی‌توانیم در رابطه با VAR کاری انجام دهیم باید به این روند ادامه‌ دهیم اما درک نمی‌کنم چرا در صحنه به این آشکاری داور پنالتی‌ نگرفت. زمانی که در محوطه جریمه صحنه مشکوکی دیده می‌شود داوران باید از VAR استفاده کنند اما دیشب این اتفاق نیافتاد. مشکل ما VAR  نیست باید تمرکزمان روی چیز دیگری باشد.

هافبک رئال مادرید در ادامه‌ افزود: داور به من گفت که از بالا به من اعلام کردند که این صحنه پنالتی‌ نبوده است برای من باور کردنی نیست که این صحنه را بازبینی نکردند. با این حال ما نمی‌توانستیم زمان را به خاطر این موضوع از دست دهیم. داوران این جا هنوز به خوبی نمی‌توانند از VAR استفاده کنند.

وینیسیوس که خطا رویش انجام گرفته بود نیز درباره این صحنه مشکوک صحبت کرد و گفت: بازی خیلی خوبی را از دقیقه نخست انجام دادیم اما داور شرایط را برای ما پیچیده کرد. دو پنالتی‌ اتفاق افتاد اما آن را بازبینی نکرد. یکی از خطاها روی من انجام شد. من می‌خواستم توپ را بگیرم و به سمت دیگری بروم اما داور خطای دروازه‌بان را نادیده گرفت. دروازه‌بان سوسیداد  به هیچ وجه توپ را لمس نکرد. او خیلی خوب این مساله را می‌داند. بعد از پایان بازی این صحنه را دیدم  و کاملا پنالتی‌ آشکار بود اما داور آن را اعلام نکرد.

سرخیو راموس دیگر بازیکن رئال مادرید بود که درباره صحنه مشکوک به پنالتی‌ صحبت کرد. مدافع اسپانیایی گفت: هر دو صحنه پنالتی‌ آشکار بودند. شاید من اشتباه کنم اما یارامندی خیلی خوب به این صحنه تسلط داشت و کاملا متوجه شد که مرا هل دادند. با این حال قضیه وینیسیوس یک رسوایی بود. من همیشه از VAR حمایت کردم اما اتفاق دیشب پذیرفتنی نبود چرا داور صحنه را بازبینی نکرد؟ داور به ما گفت پنالتی‌ نیست. کارت زرد واسکس نیز تعیین کننده بود. سه بازیکن گردهم بودند و داور نمی‌توانست صحنه را به خوبی ببیند. سال‌ها است که چنین چیزی را ندیده بودم. وجود VAR به خاطر چنین صحنه‌هایی است. نمی‌خواهیم به ما کمک کنند ولی باید عدالت باشد. اگر خطای رافائل واران روی لوییس سوارس در نوکمپ گرفته شد، باید داور  این صحنه را نیز پنالتی‌ اعلام می‌کرد.

راموس در پایان گفت: گاهی اوقات تلاش می‌کنم که به داوران کمک کنم ولی اتفاق دیشب یک رسوایی بود. داور به من گفت که صحنه را به خوبی دیدم.

منبع: ایسنا