وزیر ورزش: توقع ما از اینفانتینو آزاد سازی طلب تیم های ایرانی است

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید که بعد از دستور رئیس جمهور، حداکثر تا یک ماه دیگر زمین مجموعه ورزشی چند منظور‌ه‌ شناسایی خواهد شد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان امشب با حضور در اردوی تیم ملی جوجیتسو، از روند آماده‌سازی این تیم پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی بازدید کرد.

در این دیدار رستمیان رئیس انجمن جوجیتسو توضیحاتی درباره وضعیت ملی‌پوشان پیش از سفر به چین و شرکت در بازی‌های آسیایی ارائه داد.

در حاشیه این بازدید کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: از روزی که مشغول کار شدیم در اردوهای رشته‌های مختلف ورزشی اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو حاضر شدیم. تقریباً این رشته، جزو آخرین اردوها است که برای بازدید حاضر شدیم. این بازید بیشتر برای خداقوت و خسته نباشید گفتن به اعضای کادر فنی و دیدار با ورزشکارانی است که برای حضور در مسابقات آسیایی آماده می‌شوند.  این ورزشکاران نماینده شایسته‌ای برای کشورمان خواهد بود، ان‌شاءالله بتوانند دست پُر به کشور بازگردند.

وی درباره دیدار با مسئولان فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: موضوع فوتبال به هر حال یکی از موضوعاتی است که در کنار سایر رشته‌های ورزشی با آنها نشست  برگزار می‌کنیم و بحث آماده‌سازی تیم ملی و دریافت گزارش از آخرین روند آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان، برای حضور در جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی گزارش دادند.

وزیر ورزش و جوانان پیرامون حمایت های وزارت ورزش و جوانان از تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام ملت‌های آسیا تصریح کرد:  تیم فوتبال بزرگسالان سال‌های، سال است که در جام ملت‌های آسیا موفقیت کسب نکرده است و از مقام قهرمانی در جام ملت‌ها دور بودیم. تمام همت  فدراسیون فوتبال این است، با حمایتی  که انجام می‌دهند بتوانند حضور موفقی در جام ملت‌ها داشته باشیم. ما هم طبق وظایف‌مان در مجموعه ورزشی کشورمان از تیم‌ ملی فوتبال چنانچه که از سایر رشته‌ها و تیم‌های ملی حمایت می‌کنیم، این موضوع را پیش می‌بریم. تیم ملی بزرگسالان به جهت اثرگذاری  که دارد، نماد فوتبال کشور است بنابراین ما هم به سهم خودمان کمک می‌کنیم تا  حضور موفقی در جام ملت‌های آسیا داشته باشند.

هاشمی در خصوص دیدار رئیس جمهور با اینفانتیو رییس فیفا  و قول آزادی پول‌های بلوکه شده تیم‌های ایرانی در این نهاد، عنوان کرد:  دپیلماسی سیاسی همواره در دستور کار داشته و شخص رئیس جمهور با حضور در کشورهای مختلف، این موضوع را پیش می‌برند و اعتقاد به دپیلماسی دارند. در کنار دپیلماسی سیاسی، دیپلماسی ورزشی هم از موضوعات مدنظر دولت است.  به همین دلیل در کنار نشست‌هایی که در مقر سازمان ملل برگزار شد و همزمان با پیگیری مسائل اقتصادی، سیاسی از موضوع ورزش هم در لیست پیگیری خود غافل نشدند. البته نشست رییس جمهور با توجه به درخواستی که بود رئیس فیفا داشت. ما هم انتظار داریم مجموعه طلبی که در اثر تحریم، نمایندگان فوتبال ایران از فیفا طلب دارند، به حق‌مان برسیم.

وی درباره آخرین وضعیت دستور رئیس جمهور پیرامون احداث مجموعه جدید ورزشی، گفت:  رئیس جمهور شخصاً در حضور قهرمانان ورزشکاران  دستور احداث مجموعه ورزشی چند منظوره را صادر کردند. در مرحله اول باید زمین مرتبط با این مجموعه شناسایی شود. حداکثر در یک ماه پیش رو زمین مدنظر را شناسایی می‌کنیم. ما تلاش می‌کنیم این دغدغه جامعه ورزشی کشور را با دستور رئیس جمهور از میان ببریم. رئیس جمهور با دستورشان استارت کار را زدندما هم به عنوان مجموعه دولت پیگیری می‌کنیم، هر چه سریع‌تر دستورشان انجام شود.

انتهای پیام/