وزیر ورزش و جوانان: تصمیم ارزشی و قهرمانانه سعید ملایی شایسته تقدیر است

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مسعود سلطانی فر در آخرین نشست مشترک روسای فدراسیون های ورزشی در سال 97 و در مراسم تجلیل از «سعید ملایی» جودکار کشورمان اظهار داشت: تاریخ ورزش کشور بارها و بارها شاهد حرکت های ارزشمند ورزشکاران در جهت ارزشهای تبیین شده انقلاب اسلامی توسط معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات و حرکت های ارزشی ورزشکاران کشور به میدان نرفتن در برابر حریفان رژیم اشغالگر قدس است در حالی که می توانستند بدرخشند و افتخار آفرینی کنند.

سلطانی فر افزود: انقلاب اسلامی از اساس بنا بر دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب رژیم اشغالگر قدس را فاقد مشروعیت می داند و این موضوع قرمز کشور محسوب می شود که خوشبختانه ورزشکاران کشورمان این اصول و ارزش ها را رعایت کرده اند؛ شاید به لحاظ مادی و مالی ورزشکاران ما لطمه دیده اند اما به لحاظ معنوی و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و حمایت از حق مردم فلسطین، چنین دیدگاه و ارزش هایی دستاوردهای بزرگی برای انقلاب داشته است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: در همین ماه های اخیر شطرنج باز نوجوان کشورمان مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس به میدان نرفت که علاوه بر مسئولان ورزش کشور، مورد تفقد رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و اخیرا نیز سعید ملایی عزیز این حرکت ارزشمند را انجام داد که بنده به عنوان مسئول ورزش کشور از تصمیم قهرمانانه وی تقدیر و تشکر می کنم.

سلطانی فر تاکید کرد: ملایی ظرفیت خوب جودوی کشور است و انتظار و باور ما این است که می توانیم سعید ملایی را ضمن کسب سهمیه، روی سکوی المپیک ببینیم؛ امیدوارم این گونه رویکردها و باورهای معنوی و ارزشی در بین همه ورزشکاران و جامعه ورزش کشور توسعه و ترویج پیدا کند.

سعید ملایی نیز در جریان این مراسم اظهار داشت: از وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک بخاطر حمایت‌ها تشکر می‌کنم و وظیفه ام از امروز سنگین‌تر شد؛
وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه در مسابقات گرنداسلم پاریس حاضر نشدم مقابل ورزشکار رژیم جعلی اسرائیل قرار بگیرم، امروز در مراسمی وزیر ورزش از من تقدیر کرد و این تجلیل موجب می‌شود که وظیفه ام سنگین‌تر شود.

جودوکار کشورمان در خصوص صحبت وزیر ورزش مبنی بر انتظار مدال آوری از او در المپیک 2020 توکیو افزود: از حمایت‌های وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک سپاسگزارم؛ اگر حمایت‌های آنها نبود در مسابقات گرنداسلم و بازی‌های آسیایی جاکارتا این عناوین کسب نمی‌شد.

قهرمان جودو ایران در پایان تاکید کرد: امیدوارم بتوانم با مدال در المپیک توکیو پاسخ این حمایت‌ها را بدهم.

** به زودی انتخابات 5 فدراسیون برگزار می شود
«محمد رضا داورزنی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز در جریان این نشست ضمن قدردانی از تمامی نهادها اظهار داشت: از همه فدراسیون های ورزشی کشور که بار اصلی ورزش را به دوش می کشند و با تمام مشکلات اقتصادی و تحریم های ناعادلانه، در میادین مختلف آسیایی و جهانی برای ایران افتخار آفریدند، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: اگر اتفاق خوبی در کشور رقم می خورد و دل مردم شاد می شود. ارزیابی ورزش کشور در بخش قهرمانی، ارزیابی فدراسیون ها است؛ اگر خوب کار کرده باشیم ارزیابی مردم خوب است و اگر بد کار کرده باشیم، مردم ناراضی هستند.

داورزنی افزود: دستگاه ورزش کشور در خصوص اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان جزو اولین دستگاه های کشور بود و هرچند که خیلی نظر مثبتی به اجرای این قانون در ورزش نداشتیم اما به دلیل اینکه قانون به ما تکلیف کرده بود به سرعت آن را اجرا کردیم و بلافاصله برای 10 فدراسیون که مشمول این قانون می شدند، سرپرست انتخاب کردیم و انتخابات آنها نیز در حال انجام است.

معاون وزیر ورزش در ادامه تاکید کرد: در یک هفته اخیر انتخابات 5 فدراسیون برگزار شده و به زودی انتخابات 5 فدراسیون دیگر نیز برگزار می شود تا سال آینده ثبات خوبی در فدراسیون های ورزشی داشته باشیم.

منبع: ایرنا