وساطت فدراسیون فوتبال ایتالیا برای بخشش لوکاکو

نهاد حاکم بر فوتبال ایتالیا قصد دارد حکم انضباطی صادرشده برای مهاجم بلژیکی اینتر را لغو کند.

 به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  بعد از رد فرجام‌خواهی باشگاه اینتر برای لغو محرومیت یک جلسه‌ای روملو لوکاکو از سوی کمیته استیناف، اکنون فدراسیون فوتبال ایتالیا قصد دارد رأساً وارد عمل شود تا مجازات این مهاجم بلژیکی را باطل کند.

لوکاکو در جریان بازی رفت تیم فوتبال اینتر در خانه یوونتوس در دور رفت از مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا، پس از به ثمر رساندن تک گل دیرهنگام تیمش در تساوی یک – یک، رو به سکوی اولتراهای یوونتوس، همزمان ژست سکوت و احترام نظامی گرفت. اگرچه ژست او، شادی گل معمولش بود، اما از نظر داور مسابقه اینکه مهاجم بلژیکی رو به هوادارانی این کار را انجام داد که در طول بازی به وی توهین نژادپرستانه کرده بودند، اقدام برای تحریک تماشاگران قلمداد و به همین دلیل او در دقیقه 5+90 از زمین بازی اخراج شد.

اینتری‌ها در اعتراض به تصمیم داور از کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایتالیا فرجام‌خواهی کردند، اما مجازات بازیکن‌شان پابرجا ماند و به این ترتیب او از بازی برگشت نراتزوری و یووه در ورزشگاه سن‌سیرو (دیداری که چهارشنبه شب برگزار خواهد شد) محروم است.

این تصمیم کمیته استیناف با بازخوردی منفی از سوی رسانه‌ها و اهالی فضای مجازی همراه شد طوری که مسئولان فدراسیون فوتبال ایتالیا خودشان قصد دارند برای بخشودگی مهاجم 29 ساله اینتر وارد عمل شوند.

روملو لوکاکو , فدراسیون فوتبال ایتالیا , سری A , تیم فوتبال اینتر ,

طبق گزارش نشریه گاتزتادلواسپورت، اگر گابریله گراوینا به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا شخصاً دستور لغو مجازات لوکاکو را صادر کند، مجازات او بخشیده خواهد شد. ظاهراً او نیز مشغول بررسی این موضوع است و در صورت صدور مجوز بازی برای لوکاکو، می‌تواند پیامی واضح در جهت مبارزه با نژادپرستی بدهد.

انتهای پیام/