ویتنام با شکست اردن به جمع هشت تیم برتر آسیا رسید

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه،  دو تیم ویتنام و اردن اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا 2019 را در ورزشگاه آل مکتوم برگزار کردند.

در نیمه اول شاهد بازی متعادل و آرامی از هر دو تیم بودیم. دو تیم با احتیاط بازی می کردند و دست به حملات همه جانبه نمی زند و بازی بیشتر در میانه میدان پیگیری می شد. در دقیقه 39 اردن صاحب یک ضربه ایستگاهی در گوشه محوطه جریمه شد. بهاء عبدالرحمن یار شماره 4 اردنی ها با یک شوت زیبا دروازه ویتنام را گشود تا آن ها نیمه اول را برنده به رختکن بروند.

در نیمه دوم ورق کاملا برگشت. ویتنام مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفت و حملات زیادی را از همان دقیقه 45 روی دروازه عامر شفیع پایه گذاری کردند و خیلی زود مزد حملات خود را در دقیقه 51 گرفتند. سانتر کوتاه هوانگ و ضربه بی نقص کونگ فونگ دروازه خالد شفیع را برای اولین بار در این تورنمنت گشود. بعد از این گل ویتنام دست از حمله نکشید و بارها توانست نظم دفاعی اردن را برهم بزند، اما مهاجمانش در استفاده از فرصت ها بی دقت عمل کردند. اردن در نیمه دوم کاملا تسلیم ویتنام شده بود و اگر مهاجمین ویتنام قدر فرصت ها را می دانستند، می توانستند کار را در 90 دقیقه تمام کنند.

در وقت های اضافه اردن بازی را کنترل کرد تا از فشار حملات ویتنام کاسته شود و دو تیم در 30 دقیقه وقت اضافی کم و بیش حملاتی را سمت دروازه رقیب طراحی کردند که هیچ کدام نتیجه بخش نبود تا بازی به ضربات پنالتی برود.

ضربات پنالتی

پنالتی اول ویتنام را انگوک هایی گل کرد.

پنالتی اول اردن را عبدالرحمن گل کرد.

پنالتی دوم ویتنام را دونگ گل کرد.

پننالتی دوم اردن را بها فیصل از دست داد.

پنالتی سوم ویتنام را لونگ ژوان گل کرد.

پنالتی سوم اردن را احمد سمیر از دست داد.

پنالتی چهارم ویتنام وونگ تران از دست داد.

پنالتی چهارم اردن را احمد الارسان گل کرد.

پنالتی پنجم ویتنام را دونگ بویی گل کرد.

در نهایت ویتنام با پیروزی 4-2 در ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

منبع: نود