ویمبلدون از سال 2019 روش امتیازبندی “تای-بریک” را برای ست پایانی معرفی می کند

به گزارش شبکه لحظه :

 

باشگاه تنیس انگلستان تایید کرده است ویمبلدون از سال 2019 روش امتیازبندی “تای-بریک” را در تمام مسابقاتی که نتیجه آنها 12-12 شود به کار خواهد گرفت.

این اقدام برای جلوگیری از طولانی شدن بیش از حد مسابقه است که پیشتر در تورنمنت ها شاهد بوده ایم. مسابقه تنیس ویمبلدون بین جان ایسنر و نیکلا مائو در سال 2010 که در ست آخر به نتیجه 70-68 رسید، بیش از 11 ساعت به طول انجامید و به یک رکورد جهانی تبدیل شد.

فیلیپ بروک، ریاست باشگاه تنیس انگلستان، گفت: “فکر می کنم زمان آن رسیده که روش “تای-بریک” را برای مسابقاتی که در یک نقطه زمانی مناسب و قابل تصمیم گیری به طور طبیعی به نتیجه نرسیده اند، معرفی کنیم. با اینکه میدانیم تعداد مسابقاتی که در ست پایانی امتداد پیدا می کنند زیاد نیست،  اما احساس می کنیم که تای-بریک به بازیکنان فرصت خواهد داد تا بازی خود را تکمیل کنند و در یک مدت زمان معقول به نتیجه برسانند

این تصمیم پیرو بررسی داده های 20 دوره از مسابقات قهرمانی ویمبلدون، و همچنین مشورت با بازیکنان و مسئولان اتخاذ شده است.

علاوه بر طولانی ترین مسابقه تنیس تاریخ، ویمبلدون امسال شاهد سومین مسابقه طولانی نیز بوده است که در آن کوین اندرسون در نیمه نهایی جان ایسنر را شکست داد. پس از مسابقه، اندرسون از مسئولین ویمبلدون خواست تا در خصوص سیاست تای-بریک در ست پایانی بیندیشند. او به قدری در بازی نیمه نهایی خود خسته شده بود که در کمترین تعداد ست ممکن به نواک جوکوویچ باخت.

اندرسون می گوید: “این تصمیم هم به نفع بازیکن برنده است تا برای مسابقه بعدی قوای خود را بازیابد و هم به نفع طرفدارانی است که هزینه کرده اند تا شاهد یک جدول کامل باشند.”

نسرین صحیحی