وینیسیوس: چندبار گلم به بارسلونا را تماشا کرده ام

دوران قرنطینه دوران عجیبی در روزهای آغازش بود. دیگر هر روز صبح به تمرین نمی‌رفتم و هر روز با بازیکنان بازی نمی‌کردم. جدی بودن شرایط را به سرعت درک کردیم و خوشبختانه تیم پزشکی باشگاه به ما کمک می‌کرد.

وینیسیوس به مارکا گفته: دوران قرنطینه دوران عجیبی در روزهای آغازش بود. دیگر هر روز صبح به تمرین نمی‌رفتم و هر روز با بازیکنان بازی نمی‌کردم. جدی بودن شرایط را به سرعت درک کردیم و خوشبختانه تیم پزشکی باشگاه به ما کمک می‌کرد. از روز اول رئیس و مربیان بر تمرینات ما نظارت می‌کردند. چه به صورت فردی و چه گروهی. متوجه شدیم که در یک برهه زمانی تاریخی زندگی می‌کنیم زیرا چیزی که اتفاق افتاده بود واقعا باورکردنی نبود. مردمان بسیاری رنج می کشیدند. در اسپانیا، در جهان و در کشور من. در این دوران دلتنگ چه چیزی بودم؟ شما تا زمانی که چیزی را از دست ندهید قدر آن را نمی‌دانید. قابلیت قدم زدن در خیابان‌ها و سینما رفتن. حضور در زمین تمرین. گرفتن دستورات از مربی. بازی‌ها و هواداران. همه آن‌ها را از دست داده بودم.
بازیکن جوان رئال درباره نگرانی‌هایش افزود: سخت است تا نگرانی‌هایم را شرح دهم. برخی می‌گفتند قضیه جدی نیست و برخی چیز دیگری می‌گفتند. فکر می‌کنم همه ما چیزهای جدیدی چون ارزش دادن به مردم و چیزهای کوچک یاد گرفتیم. در هفته‌های اول خبر‌های خوبی نمی‌شنیدم. خودم را جای کسانی می‌گذاشتم که عزیزانشان را از دست می‌دادند و بسیار سخت بود. نه به خاطر خود مرگ، بلکه به خاطر شیوه از دست دادن. مردم در کشورم برزیل هم آزار می‌دیدند. آن‌ها بسیار ترسیده بودند. برخی لحظات که بحران در آن اوج گرفته بود فکر می‌کردم امکان ندارد فوتبال تا چندین ماه برگردد اما کم کم در انتهای تونل ناامیدی یک نور دیدم و حالا قانع شده‌ام که می‌توانیم باز هم بازی کنیم.وینیسوس درباره مشکلات اولیه حضورش در رئال گفت: همه‌ چیز در ابتدا بزرگ بود و تغییر بسیار عظیمی برای من بود. دنیای من فرق کرده بود و برای مردمی که دنبال ستاره بودند، تماشای من که بازیکنی جوان هستم جذاب نبود. آماده چنین مسئله‌ای بودم تا در سکوت به کارم ادامه دهم. ریشه‌های وجودی‌ام هنوز در من مانده است و عطش فوتبال دارم. من با رویای فوتبال بزرگ شدم و هنوز هم آن را در خودم دارم. دوران حضور در کاستیا؟ زمانی که درباره استقامت یک بازیکن صحبت می‌کنید منظورتان شیوه بازی است اما برخی مسائل مانند حضور در یک باشگاه بزرگ می‌تواند آینده کاری را از بین ببرد زیرا دیگر نباید خوب باشید. بلکه باید هر روز عالی باشید. می‌توانید آن را قبول کنید یا به جای دیگری بروید.
مهاجم رئال مادرید در ال‌کلاسیکو درباره انتظار هواداران از او بابت گلزنی می‌گوید: این مسائل من را آزار نمی‌دهد. من همیشه می‌گویم همه‌چیز می‌تواند بهتر شود. اگر توانایي‌هایم را بهبود نبخشم یعنی به شغلم احترام نگذاشته‌ام و به شما اطمینان می‌دهم چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد. ناراحتی بابت عدم حضور در ترکیب اصلی تیم؟ هیچ شکی در انتخاب ایجاد نمی‌کرد. هر کس که در تمرینات حضور دارد برای خودش جایگاهی در ترکیب در نظر می‌گیرد. سرمربی کار سختی دارد. تنها به سخت کوشی فکر می‌کنم و اینکه بالاخره جایگاه خودم را پیدا می‌کنم. این یعنی احترام در فوتبال. چند بار گل خودم در ال‌کلاسیکو را دیده‌ام؟ آه… لحظه‌خوبی بود. یک پاس فوق‌العاده از تونی. چندین بار فیلم گل را دیده‌ام و می‌دانم لحظه مهمی برای هوادارانمان بود.
وینیسیوس درباره مقایسه بارسا و رئال گفت: بارها فیلم بازی دو دیدار امسال مقابل بارسلونا را دیده‌ام و به نظرم از برخی زوایا نسبت به بارسلونا تیم بهتری بودیم. باید حالا خودمان را ریکاوری کنیم و به فرم خوبمان برگردیم. اشتیاق برنده شدن داریم و می‌خواهیم قهرمان شویم. مردم در این روزها ناراحتی و غم زیادی داشته‌اند و می‌خواهیم با قهرمانی آن‌ها را خوشحال کنیم. قهرمانی ما راهی برای حل شدن این تراژدی نیست اما خنده بر لب مردم می‌آورد. نتیجه دیدار مقابل بتیس شرم‌آور بود. حالا باید به ماموریتمان برسیم. تنها ۱۱ روز است که به تمرینات برگشته‌ایم اما همه عالی کار کرده‌اند. اگر لیگ قهرمانان برگردد هم اتفاق خوبی نه تنها برای فوتبال، بلکه برای دنیا رخ داده است. انجام بازی در چند کشور می‌تواند نشانه مثبتی برای در کنار هم بودن باشد. نتیجه دیدار رفت مقابل سیتی بد بود اما ما رئال مادرید هستیم و باید خودمان را آماده کنیم تا زمانی که بازیمان فرا رسید هواداران رئال با خوشحالی بگویند ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم زیرا تمام تلاششان را انجام دادند.