پرهزینه ترین میزبانی در کوچکترین کشور تاریخ جام جهانی

کشور قطر پر هزینه ترین میزبان تاریخ جام جهانی لقب گرفته است که برای برگزاری این رقابت بزرگ بیشتر از 7 میزبان اخیر این رقابت ها هزینه کرده است.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، کشور قطر  نخستین کشور عربی و نخستین کشور تاریخ خاورمیانه خواهد بود که میزبانی جام جهانی را برعهده خواهد گرفت.

قطر باوجود مخالفت های زیاد تا برگزاری جام جهانی 2022 تنها یک روز دیگر فاصله دارد. قطری ها توانستند با هر دلیلی که باشد میزبان بزرگ ترین رقابت فوتبالی را در جهان برعهده بگیرند و تیم ملی فوتبال این کشور هم به همین لطف برای نخستین بار در جام جهانی شرکت کند.

قطر کوچک ترین میزبان تاریخ جام جهانی خواهد بود اما پرهزینه ترین میزبان تاریخ این رقابت ها هم لقب گرفته است.

این کشور برای میزبانی جام جهانی که یک روز دیگر آغاز خواهد شد 222 میلیارد یورو هزینه کرده است که این عدد بیشتر از مجموع هزینه 7 جام جهانی اخیر است و نشان می دهد که قطری ها برای میزبانی این رقابت بزرگ چه هزینه سرسام آوری کرده اند.

برزیل در سال 2014 با هزینه 15 میلیارد یورو و روسیه در جام جهانی 2018 با 11 میلیون یورو بیشترین هزینه را برای برگزای این رقابت بزرگ داشتند که قطر با اختلاف زیاد همه را پشت سرگذاشت.

قطر برای میزبانی جام جهانی 6 ورزشگاه جدید درست کرد که تنها یک ورزشگاه آن که به خنک کننده های مدرن هوا مجهز است 3 میلیارد یورو هزینه کرد که این سه برابر هزینه ورزشگاه بزرگ فرانسه است.

بیشتر بخوانید:

زمان انتشار اسامی نهایی تیم ملی ایران برای جام جهانی مشخص شد
پیش بینی سرمربی عربستان از نتایج ایران در جام جهانی+عکس
جهانبخش سوژه AFC قبل از جام جهانی شد+عکس

 

 

انتهای پیام/