پسادربی | انتقادات به چینش تاکتیکی استراماچونی تا چه حد درست است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم فوتبال استقلال تهران بعد از شکست در دربی حساس پایتخت همچنان درگیر حواشی ریز و درشتی است. از زدن پنالتی توسط علی کریمی که در عمر ورزشی خود تا به حال پنالتی نزده بود تا عقب نشینی وریا برای زدن پنالتی و همینطور انتقاد از سیستم سه دفاعه استراماچونی در این مسابقه فوق حساس.

استقلال در دیدار عصر یکشنبه با تاکتیک سه شش یک و تفکر دفاعی استراماچونی وارد زمین مسابقه شد. بسیاری عقیده داشتند بازیکنان ایرانی آشنایی زیادی با دفاع سه نفره ندارند به همین خاطر استقلال با چنین ترکیبی از پیش بازنده خواهد بود. در این مسابقه میلیچ و وریا غفوری به عنوان دو سوییپر ( هافبک های تهاجمی کناری) این وظیفه را داشتند تا از کناره ها با سرعتی که دارند اجازه نفوذ را از مهدی شیری و محمد انصاری بگیرند و همچنین غلامی و دانشگر نیز 2 دفاع کناری همراه با سیاوش یزدانی ( دفاع وسط) حضور داشتند.

با چنین ترکیبی خط هافبک پرسپولیس از کار افتاد اما انتقاد اصلی این است که خط هافبک پرسپولیس در طول سه مسابقه قبلی هم آنقدر قوی نبود که برای خنثی کردنش چنین ترکیب تدافعی وارد زمین مسابقه شود. با این حال استراماچونی نتوانست ضدحمله را در دستور کارش قرار دهد و بازیکنان نیز نتوانستند خواسته های مربی را در زمین پیاده کنند تا این مسابقه با حساب یک بر صفر به سود پرسپولیس پایان یابد.